Glokom, gözdeki normal sıvının düzgün bir şekilde boşaltılmaması nedeniyle oluşan bir grup rahatsızlıktır. Yüksek göz tansiyonu, gözü beyne bağlayan optik sinire zarar veren bir basınç yaratır ve görme kaybına neden olur. Göz tansiyonunun nedenleri tam olarak anlaşılmamış olsa da yaş, aile geçmişi, genetik yatkınlık, diyabet ve yüksek miyopi gibi diğer tıbbi durumlar riski artırabilir. Göz tansiyonu her yaştan insanı etkileyebilir, ancak 60 yaş üstü yetişkinlerde daha yaygındır. Halk arasında karasu hastalığı olarak da bilinen göz tansiyonu (Glokom), hastalığın son aşamalarında kendini belli eden sinsi bir hastalıktır.
Göz Tansiyonu Nasıl Anlaşılır, Glokom Türleri Nelerdir?
Göz tansiyonu (Glokom) belirtileri glokomun türüne göre değişir. En yaygın glokom türü açık açılı glokom ’dur. Genellikle yıllarca fark edilmeden devam edebilen, kademeli görme kaybı dışında rahatsız edici veya ağrılı semptomlara sahip değildir.
- Kişi görme kaybını fark ettiğinde hastalık genellikle oldukça ilerlemiş olur.
- Glokomun erken evrelerinde çok az uyarı işareti veya semptomu olduğundan, düzenli göz muayeneleri için doktora gitmek önemlidir.
Dar açılı glokom, daha az yaygın olmakla birlikte tıbbi bir acil durumdur ve belirtileri şunlardır:
- Bulanık görme
- Şiddetli göz ve baş ağrısı
- Bulantı veya kusma (şiddetli göz ağrısına eşlik eder)
- Parlak ışıkların etrafında renkli helelenmeler,
- Ani görme kaybı.
Diğer glokom türlerinin çoğu, normal tansiyonlu glokom, pigmenter glokom, konjenital glokom, eksfoliatif glokom, neovasküler glokom, üveitik glokom, travmatik glokom ve sekonder glokom dahil olmak üzere bunların varyasyonlarıdır. Çoğu glokom türünün ortak özelliği, göz içi basıncının artmasıdır.
Göz Tansiyonu (Glokom)Testi Nasıl Yapılır?
Glokom genellikle kendini belli etmeden geliştiğinden periyodik olarak göz muayenesi yaptırmak önemlidir. Doktorunuz göz tansiyonunuzu kontrol edecek, optik sinirlerinizi inceleyecek, görüş alanınızı test edecek, korneanızın kalınlığını ölçecek ve irisin korneayla birleştiği gözünüzdeki açıyı inceleyecektir.
Göz Tansiyonu Değerleri Ne olmalıdır?
Göz tansiyonu değerleri 10 ile 20 mmHg arasında normal kabul edilmektedir. Fakat sadece göz içi basınç değerlerine bakarak sağlıklı olup olmadığımıza karar veremeyiz. Glokomda kornea kalınlığımız da önemli rol oynamaktadır.
21 mmHg den yüksek tansiyon oküler hipertansiyon olarak adlandırılır. 21 mmHg’den yüksek göz içi basıncı ve 555 mikrondan ince bir kornea görme için risk oluşturacaktır.
Göz Tansiyonu (Glokom) Tedavisi Nasıl Yapılır?
Glokom tedavisi genellikle reçeteli göz damlalarıyla başlar. Damlalar gözden sıvı akışını düzelterek veya gözünüzün ürettiği sıvı miktarını azaltarak göz basıncını düşürmeye yardımcı olur. Diğer tedavi seçenekleri arasında glokomun türüne ve şiddetine bağlı olarak lazer tedavisi ve çeşitli cerrahi girişimler yer alabilir.
Göz Tansiyonu Baş Ağrısı Yapar Mı?
Özellikle dar açılı glokomda göz içi sıvısı boşaltılamadığından yüksek basınç nedeniyle şiddetli baş ve göz ağrısı oluşabilir. Bulantı, Kusma ve görüş kaybı eşlik edebilir. Bu tür bir durumda en hızlı şekilde göz hekiminize başvurmanız gerekmektedir.
Göz tansiyonu Düşürmek İçin Ne Yapmak Lazım? Göz Tansiyonu Hangi Yiyecekler Düşürür?
Sağlıklı ve dengeli bir diyet göz tansiyonunuzun yönetimi açısından faydalı olabilir. Özellikle şeker hastalığınız (Diyabet) var ise bu göz tansiyonunuzu etkileyebilir.
Kan şekeri seviyenizi düşürmeye yardımcı olmak için şeker ve karbonhidratlarınızı azaltmalısınız. Şekerli yiyecekler, ekmek ve nişastalı yiyecekleri azaltmak demektir. Beslenme alışkanlıklarınızı iyileştirmek yalnızca göz tansiyonunuza değil, genel sağlığınıza da yardımcı olacaktır.
Sağlıklı bir diyet yapmak, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu tüm uygun besinleri aldığınız anlamına gelir. Buna, göz sağlığınız için iyi oldukları için A, E ve C vitaminleri ve faydalı yağ asitleri açısından zengin yiyecekler dahildir.
Yenebilecek besinlere örnek olarak somon, kuruyemiş ve koyu yeşil yapraklı sebzeler verilebilir.
Fakat beslenme sadece genel anlamda destek sağlayacaktır. Göz tansiyonunuzun düşmesi için mutlaka göz hekiminizin tedavi ve tavsiyelerine uymalısınız.

Renkli Lensler Üzerine Kısa Bir Sohbet
Renkli Lens ile Göz Makyajı Nasıl Olmalı?
Numaralı Renkli Lensler

Merhabalar, biofinity toriclerimi bir yıldır kullanıyorum, gözümün alerjik reaksiyon vermediği tek lens bu,tatilde 1 çiftini kaybettim ve baktım ki son kutumu açmışım. Eşim de başka bir yere sormuş. 2 ay termin süresi verdikleri üreticinin elinde yok dedikleri lensi lensmarket 24 saat olmadan elime ulaştırdı, ilgi alaka çözüm odaklı olmalarına bayılıyorum. Ki bilen bilir astigmatlı lenslerin aks aralıkları çok geniş olduğundan genelde satıcılar ellerinde tutmazlar. Tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Hızır gibi yetiştiniz. İyi ki varsınız. Lens çok ince,gözle bütünleşen gün içerisinde asla varlığını hissetmediğiniz bir yapıda. Ben daha önce gözlerimi çizdirdiğim için müthiş bir kuruluk sorunum mevcut hamilelikle vs göz numaralarım geri geldi ama bu lenste asla batma yanma kaşınma gibi şeyler yaşamıyorum. Çok önerilen farklı bir marka denedim göz doktorum da onu önermişti ama bana yaramadı kişiden kişiye değişebilen bir deneyim bu. Benim rahatsız olduğumdan bir sürü kişi aşırı memnun.Danke schön
Melike A.Merhaba benim gibi lens arayan kişiler okuyabilir diye bende yazmak istedim. Bende çok lens denedim bir öğrenci lens kullandığını söyleyince nasıl yani hiç belli değil dedim. Kızarma kuruma aylarca öğrencinin lens kullandığını farketmedik. (Üniversite Öğrencisi) Marka Biofinity dedi. Sedece yine olmaz ama bir deniyim diye aldım. Ben uzağı görememe işini çözüp gözümü çizdirmekten vazgeçtim. Çok rahat kuruma yok , suyu fazla kızarma yapmadı, tabi kişiye göre değişkendir bu durumlar sanırım ama çok rahat kullanıyorum. Gece uyuyana kadar da hiç sıkıntım yok. Eskiden eve girer girmez ilk iş lens çıkarmaktı. Firmaya teşekkür ederiz. Lens firmasına.. Ayrıca www.lensmarket.com bu alışveriş sitesi çok hızlı bu lens ile bu firma ile tanıştım. Hem lensim hem bu site de emeği geçenler hemde lens firmamız ilkeli çalışmalarınızdan dolayı teşekkür ederiz. Şimdi tekrar sipariş verdim , hemen kargoya verildi yazmışlar.. Harikasınız ..
Burcu A.21 yıldır seffaf lens kullanıyorum, hic renkli lens almamıstım, fiyatı uygun diye denemek istedim cok yorum okudum ama görmeden almak zor..istediğim gri lens icin aradılar ve temini uzun mağdur olmayın dediler ben de hareli gri aldım..sürekli lens kullanan biri olmama rağmen ben de bulanık görme yasadım, arkadaslar sakin olun ilk günün aksamına doğru gözünüz net görmek icin yerini buluyor :) kuruma batma vs olmadı..gözlerim acık ela (belki de bal) gri lens fark yaratmadı hareli olduğu icin bi tık büyük ve parlak gösterdi (güneste) arkadaslarıma söyleyince fark ettiler aa bi değisiklik var diye zaten hafif değisiklik demisler hareliler icin, cok fazla doğal oldu ela gözde sadece freshlik verdi lensmarket iletisim,kargo,fiyat ile 10 numara hizmet bundan sonra buradan lenslerimi alacağım
Sinem E.Lens market çok iyi bir firma. Çalışanları ilgili ve anlayışlı. İlk defa toric lens kullanacağım için ve BC değerim 8.4 ancak piyasada 8.4 astigmatlı lens bulunmadığı için tereddütteydim. Talebim doğrultusunda müşteri temsilcisi hemen iletişime geçti ve BC 8.6 değeri gözünüze uyum sağlamazsa 14 gün içinde değişim yapabiliriz dedi. O yüzden her zaman kullandığım Acuvue Oasys markasının astigmatlı lensini sipariş verdim. Çok hızlı bir şekilde kargoya verildi. Lensim elime ulaştığında yaklaşık bir hafta denedim ama BC değeri büyük olduğu için gözümde yabancı bir cisim varmış gibi batma hissi vardı ve düşüyordu. Lensmarket ekibi ile iletişime geçince sağ olsunlar hemen ilgilendiler ve astigmatsız lensle değişim işlemimi hızlıca gerçekleştirdiler. İlgilerinden ve hızlarından dolayı teşekkür ediyorum. Puanım lense değil siteye :)
Beyza Ş.ürünü iki gündür kullanıyorum bundan önce de softlensin daily dispose u yaklaşık bir ay kullandim dolayısıyla ona göre bir karşılaştırma yapicam oncelikle bu lens aşırı rahat,aşırı ince, takması daha kolay, şuan 18.saatimdeyim hafif bir bulaniklilik başladı 17 saate kadar net görüş sağlıyor üstelik tüm günümü bilgisayar ve telefonda gecirmeme rağmen batma falan olmadı softlens daily dispose tan bir tane taktıgimda lens irisimin dışına taşıyordu ama bu lens irisimin dışına taşmıyor oldukca iyi tavssiye ederim cidden ürün aciklamalar da anlattiklari gibiymis
Abdülkadir B.Merhaba, lensmarkete çok teşekkür ederim. Umutsuz olduğum bir konuda bile yardımcı olup memnuniyetimi sağladılar. Çok ilgililer ve çözüm odaklılar. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Lenslere gelince daha once bosch and lomb pure vision 2 kullanmistim goruntu cok iyi olmasina ragmen 8.90 bc degeri nedeniyle bana kalin geliyordu ancak ozel zamanlarda birkac saatligine takip sonrasinda cikarma geregi duyuyordum. Sonrasinda acuve oasys aldim lens yok gibiydi cok rahatti fakat yakini bulanik goruyordum ve internetten arastirdigim kadariyla bu baskalarinin da basina gelmis. Air optik plus hydraglyde for astigmatizm lensimi 1 saat once taktim. Simdilik izlenimlerim netlik olarak puru vision 2 rahatlik olarak acuve den 1 tik kalin ama rahat.
Gökçe D.Numaralarım çok yüksek ve astigmatım var, iki gözümün numarası da birbirinden farklı. Bu yüzden herhangi bir optiğe gittiğimde ihtiyacım olan lensleri getirtmeleri çok uzun süreceği için sürekli lensmarketten sipariş veriyorum. 6 yıldan fazladır sürekli bu siteden alışveriş yapıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Cumartesi günü sipariş ettiğim lenslerim az önce (Salı günü) teslim edildi. Lenslerimi hep Acuvue Oasys alıyorum, 2 kutu lens ile birlikte 360 ml lik solüsyoda indirim yapıyorlar ve solüsyonun SKT si 2026. Lenslerin kullanımı çok kolay, yapısı çok ince, uzun süre dayanıyor. Ufak bir ambalaj değişikliğine gitmişler, kutuyu açtığımda lensin jelatinin farklı renk gördüğüm için müşteri hizmetlerini 2 defa aradım. Her ikisinde de çok kısa sürede telefonum açıldı ve müşteri temsilcisi arkadaşlar oldukça kibar bir şekilde sorularıma cevap verdiler. Kaliteli hizmet konusunda çizginizi bozmadığınız için çok teşekkür ediyorum.
Arzu M.Mezuniyetime bir kaç gün vardı ve dalgınlığıma geldiği için geç sipariş vermiştim. Normalde bulunduğum konuma haftasonu araya girerse 1 haftada girmezse 4 günde falan geliyordu. Sipariş verirken altına küçük bir not yazdım 6sında gelmesi gerekiyor diye. Haftasonu da araya girmesine rağmen 3 günde gelmişti yani 1 iş günü içinde elime ulaştı. Sırf bu özelliğine bile 5 yıldız verilir.Neredeyse 4 yıldır bu siteyi kullanıyorum ve gayet memnunum.Biraz da lens hakkında bilgi vermek istiyorum. 4 yıldır bu siteyi kullandım ve 4 yıldır da hareli griyi istettim. Gözüm koyu kahverengi taktığımda makyaj olmazsa lens olduğu belli oluyor ama iki rimele orjinalmiş gibi gözüküyor. Lens yapısı biraz ince diğer lenslere göre çoğu kişi zorlansa da bence ince olması daha avantajlı. Gözü rahatsız etmiyor batma olmuyor. Tek sıkıntısı göz bebeğinin bulunduğu kısımı biraz küçük yapmışlar. Bu yüzden karanlık ortamda göz bebeğimiz büyüdüğü için biraz bulanık görüyoruz. Gün ışığında gayet normal ama sorun olmuyor
İlayda Y.Bu lens markasına uzun araştırmalarım sonucu bir yıl önce geçtim ve şu ana kadar hiçbir aksi durumla karşılaşmadım. 4 yıldır lens kullanıyorum ve her türlü markayı denedim nerdeyse. İncecik yapısı ve rahatlığıyla kesinlikle vazgeçilmezim biofinity. AYRICAAAA lensmarket sen nasıl bir nimetsin ya. Şehirdışına çıkacaktım ve son lensim lavaboya düşüp kayboldu. Çok acil lens sipariş ettim 11’de, istanbul be aynı semtte express lens kargo ile en geç 4e kadar gelmesini de rica edip notuma ekledim ve tam 4’te getirdiler lensi. İnanılmazsınız gerçekten, bayılıyorum size. İyi ki sizi buldum; uygun fiyat, kalite, hız. Vazgeçilmez bir firmasınız.
H. İ.25 yıldır lens kullanıyorum. Her zaman optikten alırdım. Pandemi sürecinde optiklerin kapalı olması nedeniyle mecburiyetten ilk kez internet üzerinden çok tereddüt ederek sipariş verdim. Siparişimi verdiğimde saat öğleden sonra 3 tü ve ertesi günü arifeydi. Kargonun bayramdan önce geleceğini hiç düşünmemiştim bile. Ertesi günü lenslerim elime geçti. Diğer bir tereddütüm de doğru numaraların gelip gelmeyeceğiydi. Hiçbir sorun yaşamadım. Sorunsuz ve müthiş hızlı bir şekilde teslim aldım. Çok teşekkür ediyorum. Bundan sonra hep güvenle alışveriş yapabileceğim bir site.
Burçin K.