Glokom, gözdeki normal sıvının düzgün bir şekilde boşaltılmaması nedeniyle oluşan bir grup rahatsızlıktır. Yüksek göz tansiyonu, gözü beyne bağlayan optik sinire zarar veren bir basınç yaratır ve görme kaybına neden olur. Göz tansiyonunun nedenleri tam olarak anlaşılmamış olsa da yaş, aile geçmişi, genetik yatkınlık, diyabet ve yüksek miyopi gibi diğer tıbbi durumlar riski artırabilir. Göz tansiyonu her yaştan insanı etkileyebilir, ancak 60 yaş üstü yetişkinlerde daha yaygındır. Halk arasında karasu hastalığı olarak da bilinen göz tansiyonu (Glokom), hastalığın son aşamalarında kendini belli eden sinsi bir hastalıktır.
Göz Tansiyonu Nasıl Anlaşılır, Glokom Türleri Nelerdir?
Göz tansiyonu (Glokom) belirtileri glokomun türüne göre değişir. En yaygın glokom türü açık açılı glokom ’dur. Genellikle yıllarca fark edilmeden devam edebilen, kademeli görme kaybı dışında rahatsız edici veya ağrılı semptomlara sahip değildir.
- Kişi görme kaybını fark ettiğinde hastalık genellikle oldukça ilerlemiş olur.
- Glokomun erken evrelerinde çok az uyarı işareti veya semptomu olduğundan, düzenli göz muayeneleri için doktora gitmek önemlidir.
Dar açılı glokom, daha az yaygın olmakla birlikte tıbbi bir acil durumdur ve belirtileri şunlardır:
- Bulanık görme
- Şiddetli göz ve baş ağrısı
- Bulantı veya kusma (şiddetli göz ağrısına eşlik eder)
- Parlak ışıkların etrafında renkli helelenmeler,
- Ani görme kaybı.
Diğer glokom türlerinin çoğu, normal tansiyonlu glokom, pigmenter glokom, konjenital glokom, eksfoliatif glokom, neovasküler glokom, üveitik glokom, travmatik glokom ve sekonder glokom dahil olmak üzere bunların varyasyonlarıdır. Çoğu glokom türünün ortak özelliği, göz içi basıncının artmasıdır.
Göz Tansiyonu (Glokom)Testi Nasıl Yapılır?
Glokom genellikle kendini belli etmeden geliştiğinden periyodik olarak göz muayenesi yaptırmak önemlidir. Doktorunuz göz tansiyonunuzu kontrol edecek, optik sinirlerinizi inceleyecek, görüş alanınızı test edecek, korneanızın kalınlığını ölçecek ve irisin korneayla birleştiği gözünüzdeki açıyı inceleyecektir.
Göz Tansiyonu Değerleri Ne olmalıdır?
Göz tansiyonu değerleri 10 ile 20 mmHg arasında normal kabul edilmektedir. Fakat sadece göz içi basınç değerlerine bakarak sağlıklı olup olmadığımıza karar veremeyiz. Glokomda kornea kalınlığımız da önemli rol oynamaktadır.
21 mmHg den yüksek tansiyon oküler hipertansiyon olarak adlandırılır. 21 mmHg’den yüksek göz içi basıncı ve 555 mikrondan ince bir kornea görme için risk oluşturacaktır.
Göz Tansiyonu (Glokom) Tedavisi Nasıl Yapılır?
Glokom tedavisi genellikle reçeteli göz damlalarıyla başlar. Damlalar gözden sıvı akışını düzelterek veya gözünüzün ürettiği sıvı miktarını azaltarak göz basıncını düşürmeye yardımcı olur. Diğer tedavi seçenekleri arasında glokomun türüne ve şiddetine bağlı olarak lazer tedavisi ve çeşitli cerrahi girişimler yer alabilir.
Göz Tansiyonu Baş Ağrısı Yapar Mı?
Özellikle dar açılı glokomda göz içi sıvısı boşaltılamadığından yüksek basınç nedeniyle şiddetli baş ve göz ağrısı oluşabilir. Bulantı, Kusma ve görüş kaybı eşlik edebilir. Bu tür bir durumda en hızlı şekilde göz hekiminize başvurmanız gerekmektedir.
Göz tansiyonu Düşürmek İçin Ne Yapmak Lazım? Göz Tansiyonu Hangi Yiyecekler Düşürür?
Sağlıklı ve dengeli bir diyet göz tansiyonunuzun yönetimi açısından faydalı olabilir. Özellikle şeker hastalığınız (Diyabet) var ise bu göz tansiyonunuzu etkileyebilir.
Kan şekeri seviyenizi düşürmeye yardımcı olmak için şeker ve karbonhidratlarınızı azaltmalısınız. Şekerli yiyecekler, ekmek ve nişastalı yiyecekleri azaltmak demektir. Beslenme alışkanlıklarınızı iyileştirmek yalnızca göz tansiyonunuza değil, genel sağlığınıza da yardımcı olacaktır.
Sağlıklı bir diyet yapmak, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu tüm uygun besinleri aldığınız anlamına gelir. Buna, göz sağlığınız için iyi oldukları için A, E ve C vitaminleri ve faydalı yağ asitleri açısından zengin yiyecekler dahildir.
Yenebilecek besinlere örnek olarak somon, kuruyemiş ve koyu yeşil yapraklı sebzeler verilebilir.
Fakat beslenme sadece genel anlamda destek sağlayacaktır. Göz tansiyonunuzun düşmesi için mutlaka göz hekiminizin tedavi ve tavsiyelerine uymalısınız.

Göz Kuruluğu
Göz Kuruluğu Nedir?
Ekran Başı Göz Kuruluğu: Bilgisayar Kullanırken Göz Kuruluğu Nasıl Önlenir?

Merhaba; Accuve 2 kullanan biri olarak biofinity lensi beğendiğimi söyleyebilirim. Birkaç ay önce yeni lens alma araştırmaları yaparken lens marketi keşfettim. Sonra müşteri hizmetleri ile görüştüm ve Air Optik Night and Day aqua gönderiler;onu hiç beğenmedim,gözümde lens olduğunu her an hissettiriyor ve sanki gözümden çıkacakmış gibi hissiyat verdi. Açıkçası netlik olarak da çok iyi değildi. Lens marketten bana biofinity gönderdiler, Air Optikten sonra biraz çekince ile sipariş verdim. Yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum ve gerçekten çok iyi bir lens. Kalınlığı accuve 2 ile neredeyse aynı; accuve 2'de de lensi gözümde hiç hissetmezdim Biofinity'de de hissetmiyorum. Biofinity'nin bir farklı olumlu özelliği ise; Accuve2 gün sonunda göz kapaklarımı ağırlaştırıyordu, gözlerde yorgunluk çok net belli olurken, Biofinity de ise bu olmadı. Bu anlamda Biofinity'den çok memnunum, Lens market ayrıca çok teşekkür ederim müşteri memnuniyeti odaklı çalıştıkları için.
Deniz Y.15 SENEDİR LENS KULLANIYORUM VE İLK ZAMANDAN BERİ ;Acuvue Oasys for ASTIGMATISM KULLANIYORUM. LENSLERİ HEP MALUM GÖZLÜKÇÜDEN ALIRDIM AMA SONRA LENSMARKETİ KEŞFETTİM. YAKLAŞIK 7-8 YILDIR LENSLERİMİ BURADAN ALIYORUM, ŞİMDİ BU SENENİN SİPARİŞİNİ VERDİM HATTA VE İNANIN ARTIK BAŞKA HİÇBİR SİTEYE-GÖZLÜKÇÜYE VS BAKMADAN DİREK BURADAN ALIYORUM. ZAMANINDA O KADAR ARAŞTIRDIM Kİ ÖZELLİKLE PAKET KAMPANYALARDA EN UYGUN BURADA OLUYOR . ÜSTELİK SATIŞ SONRASI DESTEKLERİ DE MUAZZAM. BİR ARA ;OASYS TEN BAŞKA LENS HİÇ DENEMEDİM BİR DE ŞUNU DENEYEYİM DİYE BURADAN BAŞKA BİR MARKANIN LENSİNİ SİPARİŞ VERDİM. VE O LENS O KADAR OLMADI Kİ, KULLANDIĞIM HER AN GÖZÜME BATTI VE ZATEN DEVAM EDEMEDİM KULLANMAYA. SADECE 1 ADET LENS KULLANDIM VE KALAN PAKETİ GERİ GÖNDERİP OASYS SİPARİŞ ETTİM TEKRAR. MÜŞTERİ HİZMETLERİ İNANILMAZ DESTEK OLDU, HİÇBİR SORUN YAŞAMADIM. ONLINE ALIŞVERİŞTE BU DESTEĞİ GÖRMEK VE BU GÜVENİ HİSSETMEK BÜYÜK BAŞARI BENCE. TEBRİK EDERİM. (BU ARADA TORİC OLARAK KESİNLİKLE OASYS BENCE:))
Didem Ö.Öncelikle sizlere çok teşekkür ederim 1 gün sürmeden lenslerim elime ulaştı müşteri ile ilgi ve alaka mükemmmel.Lenslere gelince ilk cıktığı günden beri kullanıyorum hangisini kullandıysam batma yanma bulanıklık odaklama problemi yaşadım gözlerim çakır olduğundan güneşli havada gezmem imkansizdi kararma ve açılma süresi inanılmaz derecede hızlı daha yazacak cok sey var ama alcak arkadaşlar tereddüd etmeden alabilir UV ışınına göre kararma seviyesi göz rengini evet kara gösteriyor ama tabiki güneste benim için problem yapmıyor HD görüntü kesinlikle yanılmıyorsunuz sagdan soldan ışık yansıması yok kesinlikle deneyin eski bir kullanıcı olarak size deneyimimi anlatmak istedim ince ve hava geçirgenliği mükemmel tekrar sizlere teşekkür ederim ...
Mehmet U.7 senedir lens kullanıcısıyım bu zamana kadar neden burayı keşfetmeyip sefillik çekmişim kendime inanamıyorum dün dipariş vermiştim bugün elime ulaştı paketleme mükemmel gerçekten çok daha uygun fiyata ve taksit imkanıyla buradan aldım teşekkürler lens market ❤️ Ve senelerdir Air optıx kullanıyorum ben diğer lenslerle anlaşamadım ne batma ne bir şey hep aır optıxten devam ettim gözlük kullanamayan biri olarak tavsiye ederim solisyonunu acuveyi ilk defa deneyeceğim ondan sa memnun kalacağıma eminim. Son bir şey daha.. müşteri hizmetleri o kadar harika ki gerçekten yarım saat içinde her konuda dönüş yapıyorlar her soruyu cevaplıyorlar kibarlar. Fotoğraf da ekleyebilseydik keşke kutunun ne kadar özenli geldiğini göstermek isterdim. Teşekkürler...❤️
Cennet Ş.Öncelikle merhaba, 4 yıldır aktif lens kullanıyorum ve sürekli lens market ile alışverişimi yapmaktayım. Lensler çok güzel ve özenle paketlenmiş, hızlıca kargoya veriliyor. Şuana kadar hiçbir sıkıntı çekmedim. Gönderdikleri hediyelerden bahsetmiyorum bile. Lens e gelecek olursak, blue seçeneğini sipariş vermiştim. Lens gayet güzel duruyor normalde açık kahverengi göze sahibim. Gayet doğal ve sırıtmadan duruyor. Batma yanma hisleri vs hiçbir sorun yok. İlk defa lens kullanacak arkadaşlara tavsiyem uzun süreli kullanımda kişiden kişiye zamanlamada değişken kuruluk söz konusu oluyor. Site üzerinden suni gözyaşı damlası kesinlikle alın. Gözlükten geçiş yapacak arkadaşlar lens kullanmaya bağımlı olacaklarına eminim. Okuyan kişilere ve LENS MARKET e sonsuz teşekkürler.
Ahmet C.Ürün astigmat +hipermetrop sorunu olanlar için oldukça başarılı. Gözde kuruluk yapmıyor. Ayrıca lens marketin kampanyasini farketmeyerek 4 farklı kutu için ayrı ayrı seçim yaparak sipariş vermiştim dolayısıyla tekli fiyat ücreti tahsil edilmişti. Sonra hesabıma 604 TL ücret iadesi yapılmış. Ve 4 lu yıllık set ve içeriğindeki iki adet solusyonda tarafıma gonderilerek kampanyadan faydalanmam sağlanmış. Müşteri memnuniyeti noktasında çok özenli ve saygın bir tavır. Teşekkür ederim. Gercekten hızlı, güvenilir ve müşteri memnuniyetinde ozenli profesyonel bir firma.
Yeliz Ö.Daha önce zıess marka lens kullandım tam 8 sene göz numaram -17 olduğu için yüksek numara lens seçeneği çok az belirli markalar dışında üreten yok zıess biraz kalın da olsa çok iyi bir lens kötü denilemez çünkü çaresizseniz kalında olsa o lensi takcaksınız lens markette gezinirken biofinity xr rastladım ve aradım bilgi aldım zıess kıyaslattık bunun nitelik farkını duydum son teknoloji ve oksijen geçirgenliği çok fazla dediler yine terettütde kaldım belki bana uyarmı uymazmı diye ve olumlu düşünüp spariş verdim geldi hemen taktım BU ÜRÜN ZIESS DEN İNCE GÖRÜŞ AÇISI ZIESS GİBİ GÜZEL SUDAN ETKİLENMİYOR ZIESS GİBİ BELİRLİ NOKTADAN SONRA RAHATSIZ ETMİYOR UYUSANIZ BİLE SIKINTI YOK AMA UYUMAYIN !! ( KESİNLİKLE ZIESS KÖTÜ DEMİYORUM ALMAN ÜRETİMİ SONUÇTA ZIESS İLE ARASINDAKİ FARKLARI SÖYLÜYORUM KENDİ ADIMA ) LENS GERÇEKTEN MÜKEMMEL BUNU TÜM SAMİMİYETİMLE DİYORUM LENS MARKET GERÇEKTEN İLGİLİ GÜZEL KARGO DAHA NE OLSUN
Sefa A.