Ne Kadar Kahve Tüketiyoruz?
Dünya genelinde günde ortalama 2,30 milyardan fazla fincan kahve tüketilmektedir. Kişi başına yılda 12 kg kahve tüketimi olan ülkeleri düşündüğümüzde bu rakamlara ulaşılması gayet doğal görünüyor. Türkiye ise kişi başı yıllık kahve tüketim oranı olarak bakıldığında listede ortalarda diyebiliriz. Özbekistan, Pakistan, Kenya, Azerbaycan, Çin ve Nijerya en az kahve tüketen ülkeler arasında.
Kahvenin popüler kültürde yerinin daha da artması ve erişiminin kolaylaşması ile birlikte kahve tüketimi giderek artıyor. Kahve sadece bir içecek değil aynı zamanda keyifli zaman geçirmenin, kendini ödüllendirme rutininin bir parçası. Ülkemizde şaşırtmayacak bir bilgi olarak en çok Türk kahvesi tüketilmekte. 😊
Hal böyle olunca da kahve makineleri, çekirdek kahveler, kapsül kahveler ve tarif videoları ile herkes de var biraz baristalık dersek abartmış olur muyuz? 😊
Sabah uyanır uyanmaz kahvenin uyarıcı etkisi ile daha kolay uyku açabilmek için ya da yemekten sonra bir keyif kahvesi eşliğinde sohbet için bahane olmasın mı? 40 yıl hatır için bir fincan kahve yapılmaz mı?
Türkiye’de nüfüsun %30'dan fazlası güne kahve ile başlıyor. Toplumun %7’si ise her gün kahve tüketiyor. %2 hiç kahve içmeyen kitleyi de unutmayalım tabii, elbet vardır bir nedenleri.
Fazla Kafein Görme Yeteneğimizi Etkiler Mi?
Az veya orta düzeyde kafein tüketimi gözlerinizi etkilemez. Ancak her şeyde olduğu gibi kahve tüketiminde de aşırıya kaçılması gözlerinize zarar verebilir ve glokoma neden olabilir.
- Kafeinin aşırı tüketilmesi kan şekeri seviyesinin artmasına ve buna bağlı olarak geçici bulanık görme ya da göz kapağı seyirmesine neden olabilir.Sınav dönemi ya da yetişmesi gereken işler yüzünden herkesin en az bir kere uykusuz kalıp kahve ile ayakta kalmaya çalıştığı bir gün olduğunu varsaydığımızda çoğumuz bu semptomları tecrübe etmiş olabiliriz.
- Ayrıca kahve kuru göze de neden olabilmektedir. Kafein tüketiminin tek başına kuru göz oluşturma ihtimali düşük olsa da diğer etkenlerle bir araya gelme durumunda tamamlayıcı etkisi olabilir.
- Glokom
Glokom (Göz Tansiyonu) Belirtileri Neler;
- Gözde, alında veya başta şiddetli ağrı
- Göz kızarıklığı
- Görmede azalma veya bulanıklık
- Bulantı ve Kusma
Eğer yukardaki belirtilerden birini veya birkaçını yaşıyorsanız göz hekiminize muayene olmanızı öneriyoruz.
Bu içeriğin tüm hakları saklıdır. İzin alınmadan kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

Sosyal Medyada Geçirdiğimiz Süre Gözlerimizi Ne Kadar Etkiliyor?
Kontakt Lens Kullanıcılarının Edinmesi Gereken Alışkanlıklar
Kışın Kontakt Lens Kullanmak

Site, ilgi, alaka 10 numara. Gözünüz kapalı alışveriş yapın. Ürünler çok sağlam kutuda sorunsuz en kısa sürede elinize ulaşıyor. Diyelim ki stok sorunu var yada gecikme yaşanacak hemen arıyorlar bilgi veriyorlar ve çözüm üretiyorlar. Lense gelirsek ilk defa bu markayı deniyorum uzun zamandır Acuvue OASYS kullanıyorum şu an 12 saattir gözümde hafif batma var rahatsız edici değil gözünüzde lens olduğunu unutuyorsunuz çok yumuşak bir lens takarken katlanabiliyor ama bu güne kadar kullandığım lensler içinde en net ve keskin görüntüyü bu lenste buldum hiç bulanıklaşmadı gözümden kaymadı, çok memnun kaldım 12 saatten sonra hafif batmayı saymazsak sanırım tekrar sipariş vereceğim...
Naciye D.20 yıldır lens kullanıyorum. çok çeşitli markalar denedim, 11 yıldır da Acuvue Oasis kullanıyorum, çok memnundum. ta ki geçen yazdan beri gözümde kuruluk, batma, sulanma ve akma olana kadar. Doktora gittiğimde alerji olmuş bir müddet gözlük kullan dedi. sonrasında yine lense başladım. ama yaz ayları aynı şikayetlerim devam etti. bu durumu tüm gün (sabah 8-akşam8) bilgisayar başında ve klimalı ortamda olmama bağlamıştım. günlük lenslerin konforunu okudum internette. bu yaz başı denemek için fiyatının uygunluğundan dolayı Bio True aldım. kötü deyemem gözde batma/kızarıklık yapmadı gözümde uyuyakaldığım günlerde bile. fakat benim için tam bir net görüş sağlamadı. ben de kendi lensimin yani acuvue’nin günlüğünü denemeye karar verdim. ve işte beklenen an, bu zamana kadar niye almamışım diye düşündüm. gerçi lens işi tamamen kişisel, bana iyi gelen başkasında batma/bulanıklık yapabilir. ama benim şimdiye dek kullandığım en konforlu lens diyebilirim. dediğim gibi tüm gün bilgisayar başındayım ve klimalı ortamda çalışıyorum, her gün yeni lens çok konforlu bir şey. sabah 7 de takıp gece yatarken çıkarıyorum hiç bir şekilde batma/kızarıklık/bulanıklık olmuyor teşekkürler Lens Market..
Demet A.Daha önce ilk lensimi alırken Bausch + Lomb marka lens önermişlerdi, aldığıma alacağıma pişman olmuştum, 4 saatten fazla gözümde tutamıyordum. Seneler sonra bu lensi aldım, şu an göz kuruluğu problemim olmasına rağmen çok memnunum. Sanki gözlükten daha net görüyorum, tek sorun 10 sene trans cam kullandıktan sonra normal gün ışığına çıkınca zorlanmam. Lens Market e ayrıca teşekkürler ederim ama acilen mesajla destek sistemi kurmaları gerek. İletişim formu doldurdum, sadece mail atın diye belirttim yine aradılar :/ Ama ilgili ve hızlılar, teşekkürler.
Serhat E.lense ilk defa başladım. Doktora gittim gözlüğün neyse aynı oranları lense geçirelim dedi. Bir tavsiye vermedi. Bende uygun fiyata almak için optik yerine siteden sipariş vermek istedim. Acuvue oasys astigmat aldım. Gözümde yanma batma yaptı hiçbir zaman takamadım, teknolojik aletlerde değişik bir görüş açısı sundu. Ve takması kesinlikle çok zor lens bildiğin gözümü deli gibi açıyorum sokuyorum yapışmamakta inat ediyo. Her neyse lensmarketle iletişim kurdum mükemmel ötesi müşteri hizmetiyle müşteri memnuniyeti için farklı markanın ürününü alabilirsiniz dedi çok mutlu oldum. Baktım bu ürünün ortalaması 100 üzerinden 90 olunca direk bu ürünü istedim. Sadece aradaki fark lirayı istediler 10 lirayla ürünü almış oldum. Mükemmel ötesi 0 yanma batma çok güzel görüş. Teknolojik aletlerde diğer lense nazaran saçma bir buğulanma yok. Ve gözümde olduğunu bile unutuyorum. Aşırı memnun kaldım tek eksi yanı biraz oynak ama alışınca takması aşırı kolay. Lensmarkete çok teşekkürler işiniz rast gitsin.
Berkay K.şeffaf renk lens dahil bir çok renkli lens deneyimleyen biri olarak yorum yapabilme tecrübesine sahip olduğumu düşünürek şunu söyleyebilirim starling gray rengini kullanıyorum kesinlik çok iyi bir lens batma kayma yırtılma gibi bir sorunla karşılaşmadım kesinlikle gözünüz kapalı alabilirsiniz kutudan iki adet lens çıkıyor starling gray daha çok maviye kayıyor rengi çok doğal bir görüntüsü var kendi göz rengim ela yeşil tonunu kullandım pek bir farkı olmadı şeffaf lens gibi durdu ama lensin rahatlığı gayet iyi tereddüt etmeden alabilirsiniz \nkeşke fotoğraf paylaş butonu olsa zaten LENS MARKET tartşılmaz çok iyi
Dicle A.pure hazel rengini aldım gözlerim koyu siyaha yakın kahverengi. lens gözde çok doğal duruyor. En büyük korkum çok yapay durmasıydı ama çok şaşırdım gerçekten çok çok doğal duruyor. Çok belli olan bir renk değil eğer belli olsun istiyorsanız tercih etmenizi önermem -gözleriniz benimki kadar koyuysa-. Benim beklentimin üstündeydi. Alırken dedim acaba görmekte sıkıntı yaşar mıyım diye ama hiç öyle olmadı şeffaf lensle gördüğüm kadar net görüyorum. İlk taktığımda aşırı yanma hissettim ama lens suyunda temizleyip beklettikten sonra tamamen geçti. Lens markete de teşekkür ederim gerçekten çok hızlı geldiler
Bensu S.İlk defa lens kullanıyorum. Çok tereddütlerim vardı fakat lensmarket çalışanları gerçekten ilgiyle tüm sorularımı cevaplayıp kendim için en iyi olan seçeneğe yönlendirmeye çalıştılar. Gerçekten çok teşekkür ederim bunun için. Lense gelince, dediğim gibi ilk defa kullanıyorum ve torik lens oldugu için biraz gerildim açıkçası malum daha kalınmış sanırım ama beklediğim kadar hissettirmedi kendini gözümde. Hatta bazen gözümde olduğunu unutuyorum. Batma veya kızarıklık da yapmadı. Şimdilik epey memnun kaldım her şey için teşekkürler. Bundan sonra kesinlikle tek lens adresim burası olacak.
Eva E.Merhaba öncelikle lens market ailesine çok teşekkür ediyorum. yaklaşık 15 yıldır lens kullanıyorum. 10 yıldır lenslerimi lens market.com dan alıyorum. En güvenilir ve kaliteli hizmeti alıyoruz .Sipariş ile ilgili müşteri temsilcileri çok yardımcı oluyor. Expres kurye ile siparişlerimi alıyorum. 14:02 de verdiğim sipairş bugun elime 14:15 de ulaştı :) iş yerimin yakın olması ve acil durumlarda da özel notları da dikkate alıp yardımcı oluyorlar. Ürün ler orijinal ve kampanyalı ürünleri takip ederseniz daha da uyguna almış oluyorsunuz. Kensinikle bir sağlık çalışanı olarak güvenle kullanıyorum.10 yıldır aynı marka ve renk lensi kullanıyorum. Gözüm ile ilgili hiçbir sorun yasamadım .HERKESİN GÖZ YAPISI farklıdır. markaları deneyerek size en iyi geleni alınız. Sizin yada benim gözüme iyi gelmeyen bir ürün kötü bir ürün anlamına gelmiyor. Renk olarak zevler görecelidir ama ürün kalitesi orijinal ve aldığınız hizmet kalitesi en iyi lens sipariş sitesidir. Ben üründen10 yıldır cok memnunum.
Şermin T.Daha önce zıess marka lens kullandım tam 8 sene göz numaram -17 olduğu için yüksek numara lens seçeneği çok az belirli markalar dışında üreten yok zıess biraz kalın da olsa çok iyi bir lens kötü denilemez çünkü çaresizseniz kalında olsa o lensi takcaksınız lens markette gezinirken biofinity xr rastladım ve aradım bilgi aldım zıess kıyaslattık bunun nitelik farkını duydum son teknoloji ve oksijen geçirgenliği çok fazla dediler yine terettütde kaldım belki bana uyarmı uymazmı diye ve olumlu düşünüp spariş verdim geldi hemen taktım BU ÜRÜN ZIESS DEN İNCE GÖRÜŞ AÇISI ZIESS GİBİ GÜZEL SUDAN ETKİLENMİYOR ZIESS GİBİ BELİRLİ NOKTADAN SONRA RAHATSIZ ETMİYOR UYUSANIZ BİLE SIKINTI YOK AMA UYUMAYIN !! ( KESİNLİKLE ZIESS KÖTÜ DEMİYORUM ALMAN ÜRETİMİ SONUÇTA ZIESS İLE ARASINDAKİ FARKLARI SÖYLÜYORUM KENDİ ADIMA ) LENS GERÇEKTEN MÜKEMMEL BUNU TÜM SAMİMİYETİMLE DİYORUM LENS MARKET GERÇEKTEN İLGİLİ GÜZEL KARGO DAHA NE OLSUN
Sefa A.Yıllarca Bausch & Lomb SofLens kullanıyordum ancak çok uzun teslim süreleri olmasından dolayı geçtiğimiz yıl Acuve Oasys'e geçmiştim. Acuve lensi ilk taktığımda görüntünün netleşmesi yarım saat kadar sürüyordu ve gün sonuna doğru batma yapıyordu. Bausch & Lomb Ultra, neredeyse eski kullandığım Soflens kadar konforlu kullanım sundu. Görüntüde herhangi bir bulanıklık veya batma yaşamadım. Kafanızda soru işaretleri varsa mutlaka iletişime geçin. Çok anlayışlı ve yardım odaklı bir müşteri ilişkileri ekibine sahipler. 2021 den beri lenslerimi buradan alıyorum ve hiç bozmadılar.
Onur K.