Çok neşeli, asık suratlı, çok konuşkan, çok sessiz… Başkalarına yapması kolay, kendimize yapması zor olan bu eleştirileri hepimiz çokça duymuşuzdur. Tüm mevsimleri ve tüm renkleri olduğu gibi kabul etmek bazen çok zor gibi görünse de, yapmamız gereken bu değil mi?
İçindekiler
Göz Kuruluğunu Tetikleyen Faktörler Neler ?
Klima, kuru hava, az sayıda göz kırpma, dijital ekrana bakmak, A vitamin eksikliği, gibi durumlar göz kuruluğu oluşma riskini arttırmaktadır.
Gülün, Geçsin
İşe, eve ya da çocuğun okula yetiş derken günlük rutinde kendimize ne kadar az zaman ayırıyoruz değil mi? Ancak geniş vakitlerimiz her zaman olmasa da küçük mutluluk durakları yaratmaya gönüllü olmaktan vazgeçmemeliyiz. Neden mi? Gülmenin faydaları hem bilimsel olarak kanıtlanmış hem de tecrübeyle sabitlenmiştir. “Tebessüm kana karışan en hızlı ilaçtır.” demiş Charlie Chaplin.
Gülümsemek hem bize hem de çevremizdekilere iyi gelir. Evet bazen hepimizin başarısız girişimleri olmuş olabilir bu konuda ancak yine de “Biz sizden razıyız, komik olmasa da neşe satmaya çalışan ve daha da yüce gönüllüsü komik olmasa da ayıp olmasın diye gülenler. Her iki tarafta da amaç mutlu olmak ve mutlu etmekse konuyu Ayşe Kulin özetine bırakalım ve; "Dünyanın en güzel hissi, birinin yüzündeki gülümsemenin sebebi olduğunu bilmektir." sözünü tekrar edelim.
Gülmek Kuru Göze Nasıl İyi Geliyor ?
Gülümsemek bedeni ve zihni birçok konuda olumlu etkiler. Bu konuya dair birçok bilimsel araştırma yapılmış ve kanıtlanmıştır. Araştırmalara göre gülme esnasında vücut rahatlar ve gözyaşı sıvısının üretimini düzenlemekten sorumlu olan parasempatik sinir sistemini tetikler.
Böyle olunca da gülerken vücudumuz göz damlası üretmiş olur. “Gülerken gözümden yaş geldi” söylemi yani tamamen gerçeği yansıtmaktadır, bu teknik olarak mümkün. 😊
Ayrıca gülmek, yüz kaslarını harekete geçirir ve gözyaşı sıvısının daha iyi dağılmasına yardımcı olur. Bu durumda yine kuru göz semptomlarını azaltabilir ve gözün gözyaşı filminin stabilitesine fayda sağlar.
Göz Kuruluğuma İyi Gelecek İnsanı Nasıl Daha Kolay Tanıyabilirim Derseniz, Birlikte Gülebileceğiniz (Esprili) İnsanları Kolayca Tanıyabilmeniz İçin Küçük İpuçları;
En çok kendileri ile dalga geçerler;
Şaka da olsa başkasını kırma ihtimallerine karşı bir nevi güvenlik tedbiri. 😊
İroni bağımlısıdırlar;
Etkiyi artırmak için, bir şeyin tersini söylemek konusunda ustalardır.
Gözlem yetenekleri yüksektir;
Günlük hayattan kısa anları ve herkesin karşılaşabildiği olayları gözleme konusunda doğuştan kabiliyetleri vardır.
Taklit ustasıdırlar;
Gözlem yeteneklerinin çıktısı olarak, taklit konusunda da genelde yeteneklidirler.
Abartılı gerçeklik ifadeleri kullanmaktan kaçınmazlar;
Olayları bir olduğu gibi anlatmak var bir de süsleye püsleye biraz da hayal gücü katarak… Biraz abartmak konusunu abartıyor olabilirler.
Hiçbir şeyi fazla ciddiye almazlar;
Bazen çevreleri tarafından ciddiyetsizlikle suçlansalar da, onlar için bir nevi hayatta kalma metodu gülmek ve güldürmek.
Ve bazen “O palyaço benim” hüznü taşımaları…
Yukardaki tüm özellikler sizde olmasına rağmen hala esprili kişiliğiniz keşfedilmediyse aklınıza şu şarkı sözünü getirin; “Ben deniz olsamda sen Ankara’sın”
Bilimsel Araştırmalara Göre Göz Damlası Mı Yoksa Bol Kahkaha Mı Daha İyi Bir Göz Damlası ?
Çin'de Sun Yat-sen Üniversitesi’nde 299 kişinin yer aldığı ve BMJ (Britanya Tabipler Birliği)’de yayınlanan bir araştırmaya göre;
Katılımcılar oküler yüzey rahatsızlığı yaşadılar ve gözyaşı kırpma süreleri en fazla sekiz saniyeydi. Bu da demek oluyor ki kuru göz semptomları belirdi.
299 katılımcı 2 gruba ayrıldı ve 8 hafta sürecek olan süreç başlatıldı.
Birinci grup; %0,1 hyaluronik asit damlası kullandı.
İkinci grup; Günde dört kez gülme egzersizi yaptı.
Sonuç; Gülen grup, göz kuruluğu semptomlarında büyük bir rahatlama yaşadı ve gözlerindeki gözyaşı tabakası damla kullanan birinci gruba göre daha durağan bir hale geldi. Semptomlardaki ortalama azalma gülme grubunda 10,5 puan, göz damlası kullananlarda ise 8,83 puan oldu. Her iki gruptan da toplamda sadece 30 kişiden az bir sayıda araştırmayı tamamlamadı. Geriye kalan 250’den fazla kişi sürecini tamamladı. Her iki grupta da önemli bir yan etki görülmedi.
Kahkahalarla gülmenin gözyaşı damlasından daha iyi bir tedavi olduğu, böylece bilimsel olarak da kanıtlanmış oldu. Gülümseme sadece anlık değil aynı zamanda uzun vadede fayda sağlıyor ve gözyaşı stabilitesinin oluşmasına destek oluyor. Çünkü stres hormonlarının miktarını azaltıyor ve endorfin gibi iyi hissettiren hormonların üretimini artırıyor.
Kapsamlı bir tedavi için reçeteniz; Biraz pozitiflik ve bol neşe 😊
En çok da göz sağlığınız için gülmek sizin için bir tutku olsun sevgili okurlar, yeni bir yazıda görüşmek üzere. Sağlıklı gözler, içten gülümsemelerle kalın.
Bu içeriğin tüm hakları saklıdır. İzin alınmadan kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

Renkli Lens Önerileri: Fotoğraflarda Harika Görünecek Lensler
Renkli Lens ile Göz Makyajı Nasıl Olmalı?
Gece Etkinliklerinde Renkli Lens: Göz Alıcı Bir Görünüm İçin İpuçları

lens market senin harikalığını mi konuşayım, lenslerimin mükemmelliğini mi bilemedim. 8 yıllık lens kullanıcısıyim. öncelikle air optixin tum cesitlerini kullandim ama 8 -10 saat sonraki batmalari, araba surerken yansimasi ve batmasi sebebiyle biofinitiye gectim araba sürüş konforu gece görüşü iyi fakat oda cok batiyordu 5-6 saat kullanimda gozumde sanki cam var gibi hissettiriyordu. simdi acuvue oasys ile tanıştım iki ay kullanip yazayım dedim. İNANİLMAZSİN. Yani bazen gözümde olduğunu unutup uyuyorum sabah kalkiyorum hala gozumde yok gibi. 24 saatlik hatta daha fazla bir konfor sagladigina yemin edebilirim. cok rahat cok guzel HD kalite. gece gündüz araba surerken telefona bakarken her acidan cok cok memnun kaldim. herkese oneririm. KÜÇÜK BİR UYARİ; lensi kesinlikle gunluk taze lens suyuna koymalisiniz ve iyice temizleyip takmalisiniz uzerinde minicik bir toz bile kalsa ilk taktiginizda rahatsiz ediyor. iki uc gunluk lens suyuna koyupta benim minnoş lenslerimi kotulemeyin :) bu arada ben 8 60 dia ile baska iki marka kullandim 8-40 sikintisiz oldu merak edenler rahatlikla tercih edebilirr
Sevilay C.Merhaba benim gibi lens arayan kişiler okuyabilir diye bende yazmak istedim. Bende çok lens denedim bir öğrenci lens kullandığını söyleyince nasıl yani hiç belli değil dedim. Kızarma kuruma aylarca öğrencinin lens kullandığını farketmedik. (Üniversite Öğrencisi) Marka Biofinity dedi. Sedece yine olmaz ama bir deniyim diye aldım. Ben uzağı görememe işini çözüp gözümü çizdirmekten vazgeçtim. Çok rahat kuruma yok , suyu fazla kızarma yapmadı, tabi kişiye göre değişkendir bu durumlar sanırım ama çok rahat kullanıyorum. Gece uyuyana kadar da hiç sıkıntım yok. Eskiden eve girer girmez ilk iş lens çıkarmaktı. Firmaya teşekkür ederiz. Lens firmasına.. Ayrıca www.lensmarket.com bu alışveriş sitesi çok hızlı bu lens ile bu firma ile tanıştım. Hem lensim hem bu site de emeği geçenler hemde lens firmamız ilkeli çalışmalarınızdan dolayı teşekkür ederiz. Şimdi tekrar sipariş verdim , hemen kargoya verildi yazmışlar.. Harikasınız ..
Burcu A.İlk defa lens aldım onu da burdan aldım ve çok memnunum. Sipariş verdikten 3 gün sonra geldi. Bu kadar çabuk hazır olacağını düşünmemiştim. Air optixe gelince, 1 aydır doktorumun deneme olarak verdiğini kullandım, alışmam 10 günü buldu. 10 gün içinde bulanık görme ve göz kuruluğu şikayetimdi. Artık olmuyor. Sadece geceleri uzun süre bilgisayar başında olduğum için yormaya başlıyor, ben de artık gece çıkarıp gözlükle bilgisayara bakıyorum böylece daha sağlıklı oluyor. Diğer markaları da merak ediyorum ama ilk defa kullandığım için riske girmeye korktum. Bunu kullanıp başka markaya geçen olursa önerirse 6 ay sonra düşünürüm, zaten lensmarket çok ilgili arasam onlar yardımcı olur. Teşekkürler lensmarket.com
Ahmet E.Gerçekten yorum yapmaya üşenirim, fakat Lens Market sonuna kadar övgüyü hakediyor, ilgi mükemmel, müşteri hizmetleri çok sistematik çalışıyor, 4. Kez ürün satın aldım hiç bir aksaklık yaşamadım. Siparişin ertesi günü, akşam üzeri elinize ulaşıyor. \nLenslere gelecek olursak, 3 senedir optikçimin tavsiyesi ile bu lensleri kullanmaya başladım ve haala da devam ediyorum. Gözümde lens olduğunu zaman zaman unutuyorum desem yeridir, o derece konforlular. Tabii ki bu konfor gözün yapısına göre değişiklik gösterebilir ama lens değiştirmeyi düşünüyorum, farklı bir lens denemek istiyorum diyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla deneyebilir. Mutlaka göz muayenesinden sonra, göz yapınıza göre lenslerinizi tercih ediniz.
Caner T.Uzun denemeler sonrası lensimi buldum. Bir çok marka denedim ama bundan sonra hep biofinity kullanırım herhalde. Gözümün dia ve çapıyla birebir ve gördüğüm en ince ve yumuşak lens. Lensi gözümde hissetmiyorum lafına inanmazdım ama gerçekten gün içinde lensi hissetmiyorum. Tersi düzünü belirten bir işaret yok üzerinde ama bakınca şeklinden anlıyorsunuz. 1 senedir lens kullanıyorum ve 6 aydır biofinity kullanıyorum. Gözünüzün çapına ve diasına uyuyorsa kesinlikle deneyin. Lens markete diyecek söz yok zaten çalışanlarıyla birebir telefonda görüştüm ve gerçekten çok yardımcı oluyorlar. Bu 3. Siparişim olacak. Teşekkürler lensmarkeeet :))
Merve G.Öncelikle lensmarkete herkesin övgü ile başlamasını firma kendi yapıyor zannettim ama hayır. Bu 2. alışverişim ve ikisinden de cok memnun kaldım dün sipariş verdim aynı gün kargoya verilip ertesi gün elimdeydi. Lense gelirsek şuana kadar iki take günlük len denedim biri Acuvue Oasys with HydraLuxe diğeri ise o pahalı geldiğinden BioTrue. HydraLuxeden baya memnun kaldım. Bende batma kuruluk vs yapmadı. Astigmatim (0.25) olmasina rağmen mükemmel netlikte gösteriyordu ama gün sonuna doğru arada bulanıklık yapıyordu. Biotrue ise taktığım ilk anda gözümde baya hissetsemde sonrasında alıştım fakat net görüş bir türlü sağlayamadım sanki astigmatim artmış gibi tuhaf bir bulanıklılık yaptı bende. BioTrue’yu bir daha almayı düşünmüyorum açıkcası. Bu bitince birde Acuvue Moist deneyeceğim. Eğer HydraLuxe alternatif bulamazsam devam edeceğim çünkü baya memnun kaldım.
Nur Ö.Lens marketten aldığım 3.lenslerim ve bu zamana kadar yorum yapmak hiç aklıma gelmemişti doğrusu, öncelikle LEnsmarket site çalışanları her türlü övgüyü ziyadesiyle hakediyorlar, bunu belirtmeden geçemeyeceğim,kendilerine buradan çok çok teşekkür ediyorum.1996 yılından bu zamana kadar hep renkli kontakt lens kullanmış biri olarak söylüyorum Elegance,Rainbow,Sofistic ve en son Freshlook marka lens aldım.Doğrusunu söylemek gerekirse hepsinden memnun kaldım.Freshlook da fiyatına göre kalitesi ve renk bakımından hakkını vermiş diyebilirim.Ama markalar elbette gözün hassasiyetine göre değişkenlik gösterebiliyor bu daha çok lensten değil gözümüzün lensi kabul etmesiyle alakalı bir durum olabileceğini düşünüyorum.Ama denemek isteyen varsa fiyatının uygunluğu da gözönünde bulundurulursa Freslook denemeye değer diyorum.
Arzu N.Merhaba. Belki 20 yılı aşkın süredir lens kullanıyorum. Air optix aqua fiyatı çok arttığı için ona muadil başka lens kullandım. Hiç memnun kalmadım. Arayışım beni lens markete getirdi. Biofinity ile ilgili yorumları okudum. Herkes çok memnun olduğunu belirtmiş. Yorumlardan yola çıkarak Denemeye karar verdim. Yapılan yorumlar kesinlikle doğru. Hatta fazlası var eksiği yok. Gözde hiç yok gibi. Çok ince ve çok rahat. Hiç tereddütsüz alabilirsiniz. Ayrıca lens markete hızından dolayı teşekkür ederim. Sipariş verdikten sonra 12 saat dolmadan lens elimdeydi. Çok teşekkür ederim ❤️
Hülya Ç.