Tüm dünyada sosyal medya kullanım oranları her geçen gün artmakta. Dünya’da 2022 yılına göre 2023’te % 5 oranında sosyal medya kullanım oranı arttı. %5 rakam olarak küçük, dünya nüfusu üzerinden düşününce çok yüksek bir artış diyebiliriz. 😊 Bu da demek oluyor ki 2023 yılında 260 milyondan fazla kişi yeni kişi sosyal medya hesabı kullanmaya başladı.
Toplamda ise 5 milyardan fazla kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor diyebiliriz.
Merak etmeyin, bu blog yazımızda sürekli istatistiksel bilgiler paylaşmak gibi bir niyetimiz yok. Sadece sosyal medyanın tüm dünyada ne kadar çok kullanıldığı ve kullanım oranının ne kadar hızlı artış göstermeye devam edeceğini birlikte öngörmek ve Sosyal medyada geçirdiğimiz sürenin gözlerimize etkisini nasıl en aza indirebiliriz, konusuna dair sizlerle biraz sohbet etmek istiyoruz. 😊
Instagram'da arkadaşlar nereye gitmiş, Twitter'da gündemde neler var ve Tiktok'ta bugün hangi danslar trend derken günde ortalama 7 saat ekran süremizin 2 saatini neredeyse sosyal medya hesaplarımızda geçiriyoruz.
Eminiz ki bu süre hepimiz için çok hızlı geçiyor. Eğlenmek, bilgi edinmek, gündemi takip etmek, içerik üretmek ve itiraf etmek gerekirse en çok da çevremizin nerde, ne zaman ve kimlerle vakit geçirdiğini öğrenmek istiyoruz. 😊 Hal böyle olunca da gözlerimiz stalk uğruna biraz fazla yorulabiliyor.
Size stalkı bırakın demeyeceğiz ama gözleriniz ekrana bakmaktan bitap düşmemesi için yapabileceğiniz bazı şeyler var.
Stalktan daha çok ekran bakmamıza neden olan diğer konu ise çoğu kişinin ana işi ya da ek işi olan içerik üretimi. Özellikle de 16 – 24 yaş arası gençler için bu durum fazlasıyla geçerli.
Uyumadan önce bir 5 – 10 dk sosyal medyada zaman geçirip uyurum diyerek saatlerce ekrana dalıp gitmeyen var mı? 😊
Onlarca nedenin tek bir sonucu olduğu göz önüne alındığında, şimdi sosyal medyada geçirdiğimiz sürenin gözlerimize zararlı etkilerini nasıl en aza indirebileceğimizi yanıtlamaya geçelim.
Göz Kırparak
Ekrana baktığımız süre boyunca daha az göz kırparız, bu nedenle refleks dışında bilinçli olarak da göz kırparak göz kuruluğunu en aza indirmeye çalışabiliriz.
Göz Damlası Kullanarak
Eğer göz kırpma sayısını arttırmanıza rağmen göz kuruluğunuz devam ediyorsa göz damlası kullanabilirsiniz. Lens market’te bulunan tüm göz damlaları hem kontakt lens kullanıcıları hem de lens kullanmayan kişiler için uygundur. Tabii ki göz damlasını kullanmadan önce göz hekiminize danışmanızı öneririz.
Mola Vererek
Genelde bu durum "beynim aktı" veya "beynim yandı" gibi ifade edilse de aslında açıklaması bilişsel yeteneklerin azalması. Uzun süre ekrana bakmak düşünme yeteneğini hafızayı ve problem çözme becerilerini olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle mola vererek gözlerinizi ve zihninizi dinlendirmeyi ihmal etmeyin.
Ekran Ayarlarını Düzenleyerek
Ekran ışığını çevresel ışığa göre düzenleyin. Böylece gözleriniz daha az yorulacaktır.
Göz Egzersizi Yaparak
Kalem egzersizi, sallanma, çamaşır ipi, mum egzersizi, renk günü, göz masajı gibi göz egzersizleri gözlerinizi gelişimine katkı sağlayabilir hem de göz kuruluğunu en aza indirmeye çalışabilirsiniz.
Ben bu yazıyı yazana kadar kim bilir sosyal medyada hangi içerik gündem oldu, ne unutuldu ya da hangi video viral oldu… Şimdi onları kontrol etme zamanı, tabi önerileri dikkate alarak.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere, sağlıklı gözlerle kalın.
Bu içeriğin tüm hakları saklıdır. İzin alınmadan kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

Lazer Göz Ameliyatları
Bebeklerde Göz Muayenesi Ne Zaman Yapılmalı?
Heterokromi Nedir? Tedavi Edilir mi?

Ben Elbistan deprezede siyim. Lens Marketten marketten 5 senedir ürün almaktayım. Ürünlerin kalitesi olsun, Müşteri temsilcillerinin nezaket ve kibarlığı olsun. Ürün kargolama ve takibi olsun 10 numara yani takdire şayan bir firmadır ve çalışanları da aynı şekilde çok başarılıdır. Bu yorumu niye yazıyorum. Depremden sonra yine sipariş vermek için siteye girdim gördüm ki ücretsiz ürün veriyorlar bizlere çok memnun oldum. 4 kutu toric lens ve 2 kutu solüsyonu hiç ücret almadan gönderdi lens market. Gurur duyuyorum memleketin sizler gibi güzel ve duyarlı insanları olduğu için. İyiki Lens Market müşterisiyim. TEŞEKKÜR EDİYORUM SİZLERE ELBİSTANDAN. HELAL OLSUN SİZLERE. BAŞARILAR DİLİYORUM.
İmam D.Tedirgin olarak verdigim ilk siparisim sorunsuz bir sekilde elime ulasti.(herkes gibi tabiyki yorumlari okudum.konu sağlik ve bence en önemlisi göz olunca bir tık korkuyorsunuz) Hic tereddüt etmeyin derim.c.tesi mesai bitimi gectigim siparisim sali gunu elimdeydi.telefonla her aradigimda çözüm odaklı müsteri temsilcisi var o da okey.gelelim lense herhangi bir batma yanma kasinti vs sikayetim olmadi.kiii yapmamam gerek biliyorum uyumuslugum dahi var. uzak orta yakin görüş cok iyi.yakinda uzun sure bi seye odaklanirsam sadece birkac kez gözümü kırpma geregi duyuyorum.sonuc optiklerden cok cok ucuza guvenerek alabirsiniz.
Serpil Ö.Aşağıda yazılmış olan batma ve bulanık görme gibi problemleri son 1 yıldır ben de yaşıyorum. Okuduktan sonra dedim "galiba bir değişiklik yapmış üretici firma ürünlerde". Düzeltilirse çok iyi olur çünkü tek rahat ettiğim lens bu markanın idi. Ama yorum yapma sebebim LENS MARKET'İN HİZMET ANLAYIŞI hakkında yazmak. Öncelikle 2014-5 senesinden beri alıyorum buradan ürün. Her seferinde - Ürünler hızlı elime ulaşıyor (İstanbul). - Ürün yoksa tedarik süreci hakkında bilgi veriliyor ve isterseniz iptal ediliyor isterseniz kısa sürede hallediliyor. - En son hoşuma giden olay ise anneme de burdan lens alıyorum benimki -2, onun +2: Bu seferki siparişimde -2 istedim, önceki siparişimde annem için +2 istemiştim. Bir karışıklık mı oldu acaba? diye aradılar beni ( takip edip, olası bir hata durumuna karşı sizi uyarıyor olmaları bence çok hoş.) Teşekkür ederim:).
Aybike B.Daha önce zıess marka lens kullandım tam 8 sene göz numaram -17 olduğu için yüksek numara lens seçeneği çok az belirli markalar dışında üreten yok zıess biraz kalın da olsa çok iyi bir lens kötü denilemez çünkü çaresizseniz kalında olsa o lensi takcaksınız lens markette gezinirken biofinity xr rastladım ve aradım bilgi aldım zıess kıyaslattık bunun nitelik farkını duydum son teknoloji ve oksijen geçirgenliği çok fazla dediler yine terettütde kaldım belki bana uyarmı uymazmı diye ve olumlu düşünüp spariş verdim geldi hemen taktım BU ÜRÜN ZIESS DEN İNCE GÖRÜŞ AÇISI ZIESS GİBİ GÜZEL SUDAN ETKİLENMİYOR ZIESS GİBİ BELİRLİ NOKTADAN SONRA RAHATSIZ ETMİYOR UYUSANIZ BİLE SIKINTI YOK AMA UYUMAYIN !! ( KESİNLİKLE ZIESS KÖTÜ DEMİYORUM ALMAN ÜRETİMİ SONUÇTA ZIESS İLE ARASINDAKİ FARKLARI SÖYLÜYORUM KENDİ ADIMA ) LENS GERÇEKTEN MÜKEMMEL BUNU TÜM SAMİMİYETİMLE DİYORUM LENS MARKET GERÇEKTEN İLGİLİ GÜZEL KARGO DAHA NE OLSUN
Sefa A.Pazartesi saat 3 gibi sipariş vermiştim, 24 saat içinde elime ulaştı. Daha önce Airoptix kullandım 2 yıl kadar ama gün içinde çok kuruma yapıyor ve bir zaman sonra batmaya başlıyordu. Biraz korkarak da olsa bu markaya geçtim ve daha şimdiden çok memnun kaldım. Gözümde olduğunu bile hissetmiyorum, gözümde uyuduğum zaman bile uyanınca kuruluk ya da batma falan yapmıyor. Gözlükçüm baya korkutmuştu beni internetten lens mi alınır onlar hep çakma ürün gönderiyorlar falan diye ama asla kanmayın. Para kaybetmekten başka bir şey değil dertleri. Aynı ürünü gözlükçüler 300 liraya satıyorlar. Bir de insanı korkutuyorlar başka bir yerden alacağım diyince. Halbuki gayet güzel Bi alışveriş oldu. Herkese de tavsiye ederim.
Şeyma D.Sipariş vermiş olduğum üründe sorun yaşadım bunu lens markete belirttim ve o kadar hızlı dönüş yapıldıki bunu beklemiyordum, çözüm için o kadar çaba vardiki sadece çözüm değil aynı zamanda çok hızlı çözüme ulaştırmak için müşteri memnuniyeti en üst düzeyde önemsemeleri gerçekten çok şaşırttı 1 gün içinde sorunum çözüldü çok memnun kaldım müşteri temsilcisi ve lens market çok başarılı kibar nazik ve yapıcı olmarı çok güzel. Yanlış anlaşılmasın ama her firma böyle olmaz. Kargom ulaştı ve gayet güzel memnun kaldım. Çok teşekkür ediyorum Lens Market.
Gülsüm K.2010 senesinden beri lens kullanıyorum, Aquve Quasis yıllardır favorim fakat son dönemde, lensten mi gözümden mi kaynaklı olduğunu bilemediğim şekilde gözlerim kaşınmaya ve lensi atmaya başladı.Yaklaşık bir ay.. lazer ameliyatı olmayı düşünmeye kadar gitti bu durum. Sonra lensi yenilemek istedim, @lensmarekete girince Transitions gördüm ve yorumları okudum. Denemek istedim ancak bazı yorumlara bakınca yanma vb. olursa diye korktum. Gözlerim oldukça hassas bir dönemden geçiyor, alerjik bünyeye de sahibim. Sonuç: İnanılmaz güzell. Korktuğum gibi değilmiş, takma anında çok hafif bir yanma oldu beş saniye kadar ama sonra dışarıya çıktım, hava oldukça güneşliydi gözlerim hiç rahatsız olmadı. Bu hissi yaşamanız lazım. Herkeste güneş gözlüğü varken ihtiyaç duymadım. Gözüm açık kahve, güneşte bir tık koyulaşuyor sadece. Bence deneyin.Kaybetmezsiniz kesinlikle.Bu arada siparişim 24 saatte elime ulaştı, yine ve yeniden teşekkürler lensmarket.
Funda Y.şu zamana kadar hep night and day kullanıyordum son zamanlarda artan göz kuruluğu problemim sebebiyle biofinity’nin daha uygun olacağını düşündüm ilk başta kararsızdım bu kararsızlığımı yok eden lens market çalışanlarına çok teşekkür ederim herhangi bir sıkıntıda yardımcı olacaklarını belirttikleri için. gelelim lense ben ince oluşuna bayıldım 2 haftadır kullanıyorum daha batma vs yapmadı, göz kuruluğuma night and day’den çok daha iyi geldi. benim lensle ilgili tek problemim sabah çapaklanma yapması oldu ama o kadar da sıkıntı değil. benim gibi kararsızsanız tavsiye ederim :))
Melda K.pure hazel rengini aldım gözlerim koyu siyaha yakın kahverengi. lens gözde çok doğal duruyor. En büyük korkum çok yapay durmasıydı ama çok şaşırdım gerçekten çok çok doğal duruyor. Çok belli olan bir renk değil eğer belli olsun istiyorsanız tercih etmenizi önermem -gözleriniz benimki kadar koyuysa-. Benim beklentimin üstündeydi. Alırken dedim acaba görmekte sıkıntı yaşar mıyım diye ama hiç öyle olmadı şeffaf lensle gördüğüm kadar net görüyorum. İlk taktığımda aşırı yanma hissettim ama lens suyunda temizleyip beklettikten sonra tamamen geçti. Lens markete de teşekkür ederim gerçekten çok hızlı geldiler
Bensu S.ilk defa lens deneyimim olacağı için ilk başta baush and lomb markasının hd olmayan astigmatinı aldım ve aşırı derecede batma ve bulanıklık ile karşı karşıya kaldım sonrasında lens marketi keşfedip yorumları okuyunca acuvue markasını da deneme kararı aldım ve gerçekten iyikide vazgeçmeyip bir şans vermişim şuanda hayatı daha kaliteli görmek o gözlügün sıkıntılarından kurtulmuş olmak beni gerçekten sevindirdi.Buradan lens marketede teşekkür etmek istiyorum ilgileri ve hızları için.Gözünüzde yokmuş gibi bir astigmat lens istiyorsanız bu markaya bir şans verin
Gülfem Z.