Eminiz ki çoğumuzun doğruluğu üzerine sayfalarca savunma yazacağı ancak yanlış olan bilgiler ile zihni doludur. Çünkü boş bir zihne doğru bilgiyi aktarmak, yanlış bir bilgiyi doğruya çevirmekten çok daha kolay. Kontakt lense dair doğru bilinen yanlışları sizler için derledik, hep beraber doğrusunu öğrenip, öğretelim istedik.
İçindekiler
Kontakt Lensler Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar
Kontakt lens kullanımına dair olumsuz rivayetler kulaktan kulağa günümüzde hala gezse de çoğunluğu gerçeği yansıtmayan aktardıkça kişisel yorumun, gerçek bilginini önüne geçtiği efsanelerdir.
Kontakt lenslere dair tüm gerçekleri bizden öğrenin diye, sizlere bir liste hazırladık.
❌ Kontakt lens kullanmak göz derecesini ilerletir.
✅Göz değerlerinin oluşması ya da artmasında kontakt lenslerin bir rolü yoktur. Kontakt lensler, mevcuttaki görme kusurlarını düzeltmek üzere kullanılır. Göz numaralar üzerinde bir etkiye sahip değildirler.
❌ Tüm kontakt lenslerin kullanım süresi aynıdır.
✅Kontakt lensler, üretildikleri teknolojilere göre farklı kullanım sürelerine sahiptirler. Kontakt lensler, günlük, 15 günlük, aylık ya da 1 yıllık gibi farklı kullanım süresi ve bakım rutinlerine sahip olabilmektedirler.
❌ Kontakt lensler sadece gündüz takılabilir.
✅Kontakt lenslerin hem gündüz- hem gece kullanımına uygun olanları vardır. Farklı kullanım sürelerine sahip olan kontakt lensler için kapsayıcı bir genelleme yapmak yanlıştır.
❌ Kontakt lens takıp – çıkarmak zordur.
✅Eğer lens reçeteniz varsa, göz hekiminiz göz yapınızın lens kullanımı için uygun olduğunu onaylamış demektir. Hal böyle olunca da geriye sadece birkaç kez dene – yanıl evresini yaşamak kalıyor.
Lens takıp çıkarmak zor diyen niceleri, bir süre sonra aynaya bile bakmadan lenslerini takıp- çıkarır oldu. Siz sadece lens takıp – çıkarmayı öğrenip isteyip istemediğinize karar verin.
Gerisi için
444 53 67 ( 444 LENS) numarasının başında mesai saatleri içinde sizlerin aramasını bekliyor olacağız.
❌ Kontakt lensler gözde kayar ve düşer.
✅Kontakt lensler doğru şekilde takıldığı sürece, gözde kayma düşme yapmaz. Göze uyum sağlayıp, sabit kalacak şekilde tasarlanmışlardır.
Kontakt lensin gözde kayıp düşme durumu ancak, lens doğru şekilde takılmadığı ve lensin göz değerlerine uygun olmadığı durumlarda yaşanır.
Lens, doğru şekilde takamadığınızda net bir görüşte elde edemezsiniz. Bu durumda lensi çıkarıp, yeniden takmayı deneyebilirsiniz. Yüksek ihtimal lensi ters taktınız demektir.
❌ Kontakt lensi sadece yetişkinler kullanabilir.
✅Kontakt lensi her yaş grubundan bireyler kullanabilir. Bebekler, çocuklar, gençler ya da yaş almışlar. Her yaş grubu için lens takma gereklilikleri farklı olsa da, herkes için uygun bir kontakt lens vardır. Yeter ki göz hekimi uygun görsün ve onay versin.
❌ Lensler gözün arkasına kaçabilir.
✅Anatomik olarak bu durum imkansızdır. Kontakt lenslerin gözün arkasına kaçma ihtimali yoktur.
❌ Renkli lenslerin derecelisi yoktur.
✅Renkli lenslerin dereceli versiyonları da mevcuttur. Bknz: Air Optix Colors numaralı

Heterokromi Nedir? Tedavi Edilir mi?
Çocuklarda Görme Sorunları
Lazer Göz Ameliyatları

lens market senin harikalığını mi konuşayım, lenslerimin mükemmelliğini mi bilemedim. 8 yıllık lens kullanıcısıyim. öncelikle air optixin tum cesitlerini kullandim ama 8 -10 saat sonraki batmalari, araba surerken yansimasi ve batmasi sebebiyle biofinitiye gectim araba sürüş konforu gece görüşü iyi fakat oda cok batiyordu 5-6 saat kullanimda gozumde sanki cam var gibi hissettiriyordu. simdi acuvue oasys ile tanıştım iki ay kullanip yazayım dedim. İNANİLMAZSİN. Yani bazen gözümde olduğunu unutup uyuyorum sabah kalkiyorum hala gozumde yok gibi. 24 saatlik hatta daha fazla bir konfor sagladigina yemin edebilirim. cok rahat cok guzel HD kalite. gece gündüz araba surerken telefona bakarken her acidan cok cok memnun kaldim. herkese oneririm. KÜÇÜK BİR UYARİ; lensi kesinlikle gunluk taze lens suyuna koymalisiniz ve iyice temizleyip takmalisiniz uzerinde minicik bir toz bile kalsa ilk taktiginizda rahatsiz ediyor. iki uc gunluk lens suyuna koyupta benim minnoş lenslerimi kotulemeyin :) bu arada ben 8 60 dia ile baska iki marka kullandim 8-40 sikintisiz oldu merak edenler rahatlikla tercih edebilirr
Sevilay C.Merhaba benim gibi lens arayan kişiler okuyabilir diye bende yazmak istedim. Bende çok lens denedim bir öğrenci lens kullandığını söyleyince nasıl yani hiç belli değil dedim. Kızarma kuruma aylarca öğrencinin lens kullandığını farketmedik. (Üniversite Öğrencisi) Marka Biofinity dedi. Sedece yine olmaz ama bir deniyim diye aldım. Ben uzağı görememe işini çözüp gözümü çizdirmekten vazgeçtim. Çok rahat kuruma yok , suyu fazla kızarma yapmadı, tabi kişiye göre değişkendir bu durumlar sanırım ama çok rahat kullanıyorum. Gece uyuyana kadar da hiç sıkıntım yok. Eskiden eve girer girmez ilk iş lens çıkarmaktı. Firmaya teşekkür ederiz. Lens firmasına.. Ayrıca www.lensmarket.com bu alışveriş sitesi çok hızlı bu lens ile bu firma ile tanıştım. Hem lensim hem bu site de emeği geçenler hemde lens firmamız ilkeli çalışmalarınızdan dolayı teşekkür ederiz. Şimdi tekrar sipariş verdim , hemen kargoya verildi yazmışlar.. Harikasınız ..
Burcu A.İlk defa lens aldım onu da burdan aldım ve çok memnunum. Sipariş verdikten 3 gün sonra geldi. Bu kadar çabuk hazır olacağını düşünmemiştim. Air optixe gelince, 1 aydır doktorumun deneme olarak verdiğini kullandım, alışmam 10 günü buldu. 10 gün içinde bulanık görme ve göz kuruluğu şikayetimdi. Artık olmuyor. Sadece geceleri uzun süre bilgisayar başında olduğum için yormaya başlıyor, ben de artık gece çıkarıp gözlükle bilgisayara bakıyorum böylece daha sağlıklı oluyor. Diğer markaları da merak ediyorum ama ilk defa kullandığım için riske girmeye korktum. Bunu kullanıp başka markaya geçen olursa önerirse 6 ay sonra düşünürüm, zaten lensmarket çok ilgili arasam onlar yardımcı olur. Teşekkürler lensmarket.com
Ahmet E.Gerçekten yorum yapmaya üşenirim, fakat Lens Market sonuna kadar övgüyü hakediyor, ilgi mükemmel, müşteri hizmetleri çok sistematik çalışıyor, 4. Kez ürün satın aldım hiç bir aksaklık yaşamadım. Siparişin ertesi günü, akşam üzeri elinize ulaşıyor. \nLenslere gelecek olursak, 3 senedir optikçimin tavsiyesi ile bu lensleri kullanmaya başladım ve haala da devam ediyorum. Gözümde lens olduğunu zaman zaman unutuyorum desem yeridir, o derece konforlular. Tabii ki bu konfor gözün yapısına göre değişiklik gösterebilir ama lens değiştirmeyi düşünüyorum, farklı bir lens denemek istiyorum diyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla deneyebilir. Mutlaka göz muayenesinden sonra, göz yapınıza göre lenslerinizi tercih ediniz.
Caner T.Uzun denemeler sonrası lensimi buldum. Bir çok marka denedim ama bundan sonra hep biofinity kullanırım herhalde. Gözümün dia ve çapıyla birebir ve gördüğüm en ince ve yumuşak lens. Lensi gözümde hissetmiyorum lafına inanmazdım ama gerçekten gün içinde lensi hissetmiyorum. Tersi düzünü belirten bir işaret yok üzerinde ama bakınca şeklinden anlıyorsunuz. 1 senedir lens kullanıyorum ve 6 aydır biofinity kullanıyorum. Gözünüzün çapına ve diasına uyuyorsa kesinlikle deneyin. Lens markete diyecek söz yok zaten çalışanlarıyla birebir telefonda görüştüm ve gerçekten çok yardımcı oluyorlar. Bu 3. Siparişim olacak. Teşekkürler lensmarkeeet :))
Merve G.Öncelikle lensmarkete herkesin övgü ile başlamasını firma kendi yapıyor zannettim ama hayır. Bu 2. alışverişim ve ikisinden de cok memnun kaldım dün sipariş verdim aynı gün kargoya verilip ertesi gün elimdeydi. Lense gelirsek şuana kadar iki take günlük len denedim biri Acuvue Oasys with HydraLuxe diğeri ise o pahalı geldiğinden BioTrue. HydraLuxeden baya memnun kaldım. Bende batma kuruluk vs yapmadı. Astigmatim (0.25) olmasina rağmen mükemmel netlikte gösteriyordu ama gün sonuna doğru arada bulanıklık yapıyordu. Biotrue ise taktığım ilk anda gözümde baya hissetsemde sonrasında alıştım fakat net görüş bir türlü sağlayamadım sanki astigmatim artmış gibi tuhaf bir bulanıklılık yaptı bende. BioTrue’yu bir daha almayı düşünmüyorum açıkcası. Bu bitince birde Acuvue Moist deneyeceğim. Eğer HydraLuxe alternatif bulamazsam devam edeceğim çünkü baya memnun kaldım.
Nur Ö.Lens marketten aldığım 3.lenslerim ve bu zamana kadar yorum yapmak hiç aklıma gelmemişti doğrusu, öncelikle LEnsmarket site çalışanları her türlü övgüyü ziyadesiyle hakediyorlar, bunu belirtmeden geçemeyeceğim,kendilerine buradan çok çok teşekkür ediyorum.1996 yılından bu zamana kadar hep renkli kontakt lens kullanmış biri olarak söylüyorum Elegance,Rainbow,Sofistic ve en son Freshlook marka lens aldım.Doğrusunu söylemek gerekirse hepsinden memnun kaldım.Freshlook da fiyatına göre kalitesi ve renk bakımından hakkını vermiş diyebilirim.Ama markalar elbette gözün hassasiyetine göre değişkenlik gösterebiliyor bu daha çok lensten değil gözümüzün lensi kabul etmesiyle alakalı bir durum olabileceğini düşünüyorum.Ama denemek isteyen varsa fiyatının uygunluğu da gözönünde bulundurulursa Freslook denemeye değer diyorum.
Arzu N.Merhaba. Belki 20 yılı aşkın süredir lens kullanıyorum. Air optix aqua fiyatı çok arttığı için ona muadil başka lens kullandım. Hiç memnun kalmadım. Arayışım beni lens markete getirdi. Biofinity ile ilgili yorumları okudum. Herkes çok memnun olduğunu belirtmiş. Yorumlardan yola çıkarak Denemeye karar verdim. Yapılan yorumlar kesinlikle doğru. Hatta fazlası var eksiği yok. Gözde hiç yok gibi. Çok ince ve çok rahat. Hiç tereddütsüz alabilirsiniz. Ayrıca lens markete hızından dolayı teşekkür ederim. Sipariş verdikten sonra 12 saat dolmadan lens elimdeydi. Çok teşekkür ederim ❤️
Hülya Ç.