Konforlu bir kullanım ve net bir görüş için kontak lenslerin pürüzsüz, esnek ve kaygan olması gerekir. Bu nedenle yumuşak kalmasını sağlayan nemlendirici lens solüsyonlarında saklanırlar. Lens kabına solüsyon doldurmayı unuttuğunuz için ya da başka bir sebeple solüsyonsuz kalırsa lensleriniz kurur.
Kurumuş Kontakt Lens Takılır Mı?
Kurumuş kontakt lenslerin atılması gerekir.
Kurumuş ve deformasyona uğramış lens takmanın oluşturabileceği sonuçlar:
- Lensler kuruduğunda formları bozulabilir, çatlaklar ve çizikler oluşabilir, hijyenik bir yerde değilse mikrop bulaşabilir.
- Gözünüze çizikleri ya da çatlakları olan bir lens takarsanız korneanızın hassas yüzeyi çizilebilir, ağrıya ve daha ciddi komplikasyonlara neden olabilir.
- Kuruyan lensin üzerinde oluşabilecek kalıntılar gözlerinizi tahriş edebilir.
- Lenslerdeki çizikler ve çatlaklarda bakteri barınabilir ve bu bakteriler enfeksiyona yol açabilir.
- Kuruduktan sonra formu bozulmuş bir lens net görüş sağlayamayacağı için, bulanık bir görüntü oluşur.
- Şekli bozulmuş bir lens göz yüzeyi ile lens arasındaki sürtünmeyi arttırarak gözde batma ve rahatsızlık hissi oluşturur.
Kontakt Lensler Solüsyonsuz kalırsa Ne Olur?
Solüsyonsuz kalan kontakt lensler kururlar. Lens solüsyonu lensleri nemlendirir aynı zamanda temizler ve bakım yapar.
Kontakt Lensler Kurursa Ne Olur?
Bir kontakt lens kuruduğunda kırılganlaşmaya başlar. Kuruyan lensler çizilmelere, kırılmalara ve çatlaklara daha yatkındır. Bu hasarlı lensi gözünüze takmaya çalıştığınızda tahriş ve rahatsızlık yaşama olasılığınız çok yüksektir.
Kutusu Açılmamış Lensler Kurur Mu?
Kontakt lensler, blister paketlerin içinde nemli formlarını koruyarak kalırlar. Blisterın içindeki steril lens solüsyonu sayesinde kontakt lenslerin nem ve yapıları ideal saklama koşullarında son kullanma tarihlerine kadar sağlıklı şekilde kalır.
Göz kuruluğu ve Lensin Kuruması Aynı mı?
Soruya en kestirme şekilde cevap verecek olursak hayır, değil.
Göz kuruluğu; kişinin göz yapısı ve çevresel faktörlere bağlı olarak meydana gelebilir. Göz kuruluğu suni gözyaşı damlaları ile çözümlenebilir.
Lens kuruluğu ise; Solüsyonsuz kalarak kuruyan lensi ifade eder, kullanılmadığı zamanlarda içerisinde solüsyon bulunan lens kabında muhafaza edilmeyen lens kısa sürede kurur.
Bir yazını daha sonunda anladık ki, lensleri göz ya da lens solüsyonu dışında herhangi bir şeyle temas ettirmemeniz gerekir. Çünkü gülü susuz, lensi solüsyonsuz bırakmamak gerekir.

Renkli Lensler Üzerine Kısa Bir Sohbet
Numaralı Renkli Lens Var mı? Nereden Alınır?
Numaralı Renkli Lensler

İlk defa internetten lens alıyorum, yıllardır optikleri tercih ederim. İlk defa multifocal lens kullanıyorum marka tercihiminde sitedeki kullanıcı yorumları ve yeni ürün oluşu etkili oldu. Kesinlikle çok beğendim. Görüş kalitesi ve netlik çok iyi, lens numaram -3.25, multifocal lensde -3 olarak reçete edildi, yakını görmek benim için çok büyük sorun oluyordu çok şükür artık bu problemden kurtuldum. Daha önce günlük kullan at lens kullanıyordum lensi takarken hiç problem yaşamadım. Tedarik çok kısa sürede yapıldı ve çok iyi ambalajlanmıştı özen için teşekkür ediyorum lenslerim bittiğinde yine lensmarketten alacağım.
Kübra K.Ben yaklaşık 2 yıldır lens marketten alışveriş yapıyorum. Daha önce optikçilerden yaptığım alışverişlerde lenslerimin gelmesini en az 1 hafta bekliyordum. Fakat lensmarket sayesinde en geç 2 gün içinde lenslerim teslim ediliyor. Acuvue markasına gelecek olursak kullandığım günden beri benim için büyük bir konfor. Son zamanlarda biraz bulanıklık ve batma yapmaya başlamıştı fakat bunun lensle alakalı değil göz kuruluğu problemimden dolayı olduğunu düşünüyorum. Göz damlası kullanmaya başladım ve doktorum suni gözyaşını lensimin üzerine de damlatabileceğimi söyledi. Batma kuruma yaptığı an suni gözyaşı damlatıyorum ve düzeliyor. Lensin ince olması gözde lensi hissettirmiyor. Lenslerinizle uyumamaya ve bakımına dikkat ederseniz sorun yaşamayacağınız, güvenerek kullanabileceğiniz bir marka.
Selda K.Sipariş vermiş olduğum üründe sorun yaşadım bunu lens markete belirttim ve o kadar hızlı dönüş yapıldıki bunu beklemiyordum, çözüm için o kadar çaba vardiki sadece çözüm değil aynı zamanda çok hızlı çözüme ulaştırmak için müşteri memnuniyeti en üst düzeyde önemsemeleri gerçekten çok şaşırttı 1 gün içinde sorunum çözüldü çok memnun kaldım müşteri temsilcisi ve lens market çok başarılı kibar nazik ve yapıcı olmarı çok güzel. Yanlış anlaşılmasın ama her firma böyle olmaz. Kargom ulaştı ve gayet güzel memnun kaldım. Çok teşekkür ediyorum Lens Market.
Gülsüm K.Öncelikle Lens Market hızlı ve iletişim çok iyi daha önce denemiş olduğum lenslerden 5 adım önde bir de fikir olsun diye söylemek istiyorum. her iki gözünüzde de aynı lens markasını kullanmak zorunda değilsiniz. SAĞ gözüm astiğmatlı biofinty marka kullanıyorum sol gözüm için ise bu lens markasını tercih ettim. taktığım anda gözümde hiç lens yokmuş gibi yani 1 lens markası her iki gözünüze de uyum sağlayacak diye bir şey yokmuş bunu öğrendim. 1 göz çok konforlu olup diger göz de batma yanma oluyor ise tek gözünüze başka lens deneyin derim. teşekkürler lens market :)
Zehra Ö.Eskiden Acuvue Oasys kullanırdım. Hiç şikayetim olmadı. Bu lensi görünce bir denemek istedim. Normalde güneşe çıkınca hemen gözüm yaşatır, neredeyse kışın bile güneş gözlüğü ihtiyacım olurdu. Bu lense geçtiğinden beri güneş gözlüğü neredeyse sadece aksesuara dönüştü. İnsan kullanmadan inanmıyor ama uzun bir deneyim sonrası yorum yapmaya karar verdim. Çok başarılı bir ürün. Şimdi yeniden sipariş verdim Bu iki kutu lense solüsyon hediyesi beni benden alıyor :)) lens market benim için en iyi deneyim. Uzun yıllardır kalitesini bozmadan devam eden tek alışveriş sitesi. Bütün arkadaşlarımı da alıştırdım. Ailecek izliyoruz :)
Özge E.Yaklaşık 25 yıldır lens kullanıyorum. Uzun yıllar Soflens serisini kullandım. Çok uzun saatler bilgisayar kullandığım için hafif kuruluk sorunu yaşamaya başladım ve doktor tavsiyesiyle DAILIES Total e geçtim. Son derece kaliteli bir lens olmasına rağmen ben rahat edemedim. Çapı vs en ufak bir farklılık gözden göze değişiyor. Bu durumdan sonra Baush&Lomb Ultr yı denemek istedim. 25 yıldır kullandığım en güzel lens sanırım. Nem tutuşu çok başarılı, hava geçirgenliği çok iyi seviyede. Gözde varlık hissi yok diyebilirim. Dediğim gibi gözden göze konfor olayı değişir. Ancak Ultra cidden oldukça başarılı bir ürün. Özellikle göz kuruluğu yaşayanların dikkate almalarını öneririm. Lensmarket in süper hızlı teslimatına da ayrıca teşekkürler
Hakan E.ilk günlük lensim oasy markasıydı ve taktından 1 saat sonra falan kaşınma ve rahatsızlık başlıyordu. Gözlerimin lens kabul etmediğini düşünüp üzülmüştüm. Şahsen özel günlerde gözlük takmak istemiyordum çünkü... Bu sefer bu markayı denemek istedim. Taktığım andan itibaren yokmuş hissi verdi gerçekten. Görüntüm diğerinden daha netti ve hiçbir şekilde rahatsızlık vermedi. Görüş kalitesini ve rahatlığını çok sevdim ama yorumlarda söylendiği gibi takılması zor ve katlanıyor... Yapacak bi şey yok napalım, her güzel şeyin bi zorluğu vardır. Ya konfor ya daha fazla çaba diyerekten birkaç kullanımdan sonra netleşip buna devam etmek istiyorum. Lens markete ayrıca teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız. Aman kaybolmayın. Hep böyle kalın lütfen
Demet Ö.ürünü 5-6 saattir kullanıyorum. Daha önce kullandığım markada ilk taktığımda batma yakma yapardı alışana kadar. bu üründe öyle bir şey olmadı. ilk izlenimim gayet olumlu. Üründen ziyade ben aslında lensmarket.com a teşekkür etmek istiyorum. büyük depremden önce sipariş verip ödememi yapmıştım. deprem dolayısıyla kargo aksaklığı oldu. Aradılar siparişimi tekrar gönderip önceden ödediğim ücreti de iade ettiler ve deprem bölgesindeki müşterilerinden ücret almadıklarını ifade ettiler. Beni çok duygulandırdı bu davranışınız. Bu acı zamanlarımızda depremzedelere yardımınız çok anlamlı. kendi sektörünüzde elinizi taşın altına koyduğunuz için bu platformdan tekrar teşekkür ediyorum. iyi ki varsınız.
Asil A.Site, ilgi, alaka 10 numara. Gözünüz kapalı alışveriş yapın. Ürünler çok sağlam kutuda sorunsuz en kısa sürede elinize ulaşıyor. Diyelim ki stok sorunu var yada gecikme yaşanacak hemen arıyorlar bilgi veriyorlar ve çözüm üretiyorlar. Lense gelirsek ilk defa bu markayı deniyorum uzun zamandır Acuvue OASYS kullanıyorum şu an 12 saattir gözümde hafif batma var rahatsız edici değil gözünüzde lens olduğunu unutuyorsunuz çok yumuşak bir lens takarken katlanabiliyor ama bu güne kadar kullandığım lensler içinde en net ve keskin görüntüyü bu lenste buldum hiç bulanıklaşmadı gözümden kaymadı, çok memnun kaldım 12 saatten sonra hafif batmayı saymazsak sanırım tekrar sipariş vereceğim...
Naciye D.