Konforlu bir kullanım ve net bir görüş için kontak lenslerin pürüzsüz, esnek ve kaygan olması gerekir. Bu nedenle yumuşak kalmasını sağlayan nemlendirici lens solüsyonlarında saklanırlar. Lens kabına solüsyon doldurmayı unuttuğunuz için ya da başka bir sebeple solüsyonsuz kalırsa lensleriniz kurur.
Kurumuş Kontakt Lens Takılır Mı?
Kurumuş kontakt lenslerin atılması gerekir.
Kurumuş ve deformasyona uğramış lens takmanın oluşturabileceği sonuçlar:
- Lensler kuruduğunda formları bozulabilir, çatlaklar ve çizikler oluşabilir, hijyenik bir yerde değilse mikrop bulaşabilir.
- Gözünüze çizikleri ya da çatlakları olan bir lens takarsanız korneanızın hassas yüzeyi çizilebilir, ağrıya ve daha ciddi komplikasyonlara neden olabilir.
- Kuruyan lensin üzerinde oluşabilecek kalıntılar gözlerinizi tahriş edebilir.
- Lenslerdeki çizikler ve çatlaklarda bakteri barınabilir ve bu bakteriler enfeksiyona yol açabilir.
- Kuruduktan sonra formu bozulmuş bir lens net görüş sağlayamayacağı için, bulanık bir görüntü oluşur.
- Şekli bozulmuş bir lens göz yüzeyi ile lens arasındaki sürtünmeyi arttırarak gözde batma ve rahatsızlık hissi oluşturur.
Kontakt Lensler Solüsyonsuz kalırsa Ne Olur?
Solüsyonsuz kalan kontakt lensler kururlar. Lens solüsyonu lensleri nemlendirir aynı zamanda temizler ve bakım yapar.
Kontakt Lensler Kurursa Ne Olur?
Bir kontakt lens kuruduğunda kırılganlaşmaya başlar. Kuruyan lensler çizilmelere, kırılmalara ve çatlaklara daha yatkındır. Bu hasarlı lensi gözünüze takmaya çalıştığınızda tahriş ve rahatsızlık yaşama olasılığınız çok yüksektir.
Kutusu Açılmamış Lensler Kurur Mu?
Kontakt lensler, blister paketlerin içinde nemli formlarını koruyarak kalırlar. Blisterın içindeki steril lens solüsyonu sayesinde kontakt lenslerin nem ve yapıları ideal saklama koşullarında son kullanma tarihlerine kadar sağlıklı şekilde kalır.
Göz kuruluğu ve Lensin Kuruması Aynı mı?
Soruya en kestirme şekilde cevap verecek olursak hayır, değil.
Göz kuruluğu; kişinin göz yapısı ve çevresel faktörlere bağlı olarak meydana gelebilir. Göz kuruluğu suni gözyaşı damlaları ile çözümlenebilir.
Lens kuruluğu ise; Solüsyonsuz kalarak kuruyan lensi ifade eder, kullanılmadığı zamanlarda içerisinde solüsyon bulunan lens kabında muhafaza edilmeyen lens kısa sürede kurur.
Bir yazını daha sonunda anladık ki, lensleri göz ya da lens solüsyonu dışında herhangi bir şeyle temas ettirmemeniz gerekir. Çünkü gülü susuz, lensi solüsyonsuz bırakmamak gerekir.

Mutluluk Neydi ?
Yemek Pişirirken Lens Kullanmanın Avantajları Neler?
Kış İçin Göz Bakım İpuçları

Merhabalar, biofinity toriclerimi bir yıldır kullanıyorum, gözümün alerjik reaksiyon vermediği tek lens bu,tatilde 1 çiftini kaybettim ve baktım ki son kutumu açmışım. Eşim de başka bir yere sormuş. 2 ay termin süresi verdikleri üreticinin elinde yok dedikleri lensi lensmarket 24 saat olmadan elime ulaştırdı, ilgi alaka çözüm odaklı olmalarına bayılıyorum. Ki bilen bilir astigmatlı lenslerin aks aralıkları çok geniş olduğundan genelde satıcılar ellerinde tutmazlar. Tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Hızır gibi yetiştiniz. İyi ki varsınız. Lens çok ince,gözle bütünleşen gün içerisinde asla varlığını hissetmediğiniz bir yapıda. Ben daha önce gözlerimi çizdirdiğim için müthiş bir kuruluk sorunum mevcut hamilelikle vs göz numaralarım geri geldi ama bu lenste asla batma yanma kaşınma gibi şeyler yaşamıyorum. Çok önerilen farklı bir marka denedim göz doktorum da onu önermişti ama bana yaramadı kişiden kişiye değişebilen bir deneyim bu. Benim rahatsız olduğumdan bir sürü kişi aşırı memnun.Danke schön
Melike A.Merhaba benim gibi lens arayan kişiler okuyabilir diye bende yazmak istedim. Bende çok lens denedim bir öğrenci lens kullandığını söyleyince nasıl yani hiç belli değil dedim. Kızarma kuruma aylarca öğrencinin lens kullandığını farketmedik. (Üniversite Öğrencisi) Marka Biofinity dedi. Sedece yine olmaz ama bir deniyim diye aldım. Ben uzağı görememe işini çözüp gözümü çizdirmekten vazgeçtim. Çok rahat kuruma yok , suyu fazla kızarma yapmadı, tabi kişiye göre değişkendir bu durumlar sanırım ama çok rahat kullanıyorum. Gece uyuyana kadar da hiç sıkıntım yok. Eskiden eve girer girmez ilk iş lens çıkarmaktı. Firmaya teşekkür ederiz. Lens firmasına.. Ayrıca www.lensmarket.com bu alışveriş sitesi çok hızlı bu lens ile bu firma ile tanıştım. Hem lensim hem bu site de emeği geçenler hemde lens firmamız ilkeli çalışmalarınızdan dolayı teşekkür ederiz. Şimdi tekrar sipariş verdim , hemen kargoya verildi yazmışlar.. Harikasınız ..
Burcu A.21 yıldır seffaf lens kullanıyorum, hic renkli lens almamıstım, fiyatı uygun diye denemek istedim cok yorum okudum ama görmeden almak zor..istediğim gri lens icin aradılar ve temini uzun mağdur olmayın dediler ben de hareli gri aldım..sürekli lens kullanan biri olmama rağmen ben de bulanık görme yasadım, arkadaslar sakin olun ilk günün aksamına doğru gözünüz net görmek icin yerini buluyor :) kuruma batma vs olmadı..gözlerim acık ela (belki de bal) gri lens fark yaratmadı hareli olduğu icin bi tık büyük ve parlak gösterdi (güneste) arkadaslarıma söyleyince fark ettiler aa bi değisiklik var diye zaten hafif değisiklik demisler hareliler icin, cok fazla doğal oldu ela gözde sadece freshlik verdi lensmarket iletisim,kargo,fiyat ile 10 numara hizmet bundan sonra buradan lenslerimi alacağım
Sinem E.Lens market çok iyi bir firma. Çalışanları ilgili ve anlayışlı. İlk defa toric lens kullanacağım için ve BC değerim 8.4 ancak piyasada 8.4 astigmatlı lens bulunmadığı için tereddütteydim. Talebim doğrultusunda müşteri temsilcisi hemen iletişime geçti ve BC 8.6 değeri gözünüze uyum sağlamazsa 14 gün içinde değişim yapabiliriz dedi. O yüzden her zaman kullandığım Acuvue Oasys markasının astigmatlı lensini sipariş verdim. Çok hızlı bir şekilde kargoya verildi. Lensim elime ulaştığında yaklaşık bir hafta denedim ama BC değeri büyük olduğu için gözümde yabancı bir cisim varmış gibi batma hissi vardı ve düşüyordu. Lensmarket ekibi ile iletişime geçince sağ olsunlar hemen ilgilendiler ve astigmatsız lensle değişim işlemimi hızlıca gerçekleştirdiler. İlgilerinden ve hızlarından dolayı teşekkür ediyorum. Puanım lense değil siteye :)
Beyza Ş.ürünü iki gündür kullanıyorum bundan önce de softlensin daily dispose u yaklaşık bir ay kullandim dolayısıyla ona göre bir karşılaştırma yapicam oncelikle bu lens aşırı rahat,aşırı ince, takması daha kolay, şuan 18.saatimdeyim hafif bir bulaniklilik başladı 17 saate kadar net görüş sağlıyor üstelik tüm günümü bilgisayar ve telefonda gecirmeme rağmen batma falan olmadı softlens daily dispose tan bir tane taktıgimda lens irisimin dışına taşıyordu ama bu lens irisimin dışına taşmıyor oldukca iyi tavssiye ederim cidden ürün aciklamalar da anlattiklari gibiymis
Abdülkadir B.Merhaba, lensmarkete çok teşekkür ederim. Umutsuz olduğum bir konuda bile yardımcı olup memnuniyetimi sağladılar. Çok ilgililer ve çözüm odaklılar. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Lenslere gelince daha once bosch and lomb pure vision 2 kullanmistim goruntu cok iyi olmasina ragmen 8.90 bc degeri nedeniyle bana kalin geliyordu ancak ozel zamanlarda birkac saatligine takip sonrasinda cikarma geregi duyuyordum. Sonrasinda acuve oasys aldim lens yok gibiydi cok rahatti fakat yakini bulanik goruyordum ve internetten arastirdigim kadariyla bu baskalarinin da basina gelmis. Air optik plus hydraglyde for astigmatizm lensimi 1 saat once taktim. Simdilik izlenimlerim netlik olarak puru vision 2 rahatlik olarak acuve den 1 tik kalin ama rahat.
Gökçe D.Numaralarım çok yüksek ve astigmatım var, iki gözümün numarası da birbirinden farklı. Bu yüzden herhangi bir optiğe gittiğimde ihtiyacım olan lensleri getirtmeleri çok uzun süreceği için sürekli lensmarketten sipariş veriyorum. 6 yıldan fazladır sürekli bu siteden alışveriş yapıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Cumartesi günü sipariş ettiğim lenslerim az önce (Salı günü) teslim edildi. Lenslerimi hep Acuvue Oasys alıyorum, 2 kutu lens ile birlikte 360 ml lik solüsyoda indirim yapıyorlar ve solüsyonun SKT si 2026. Lenslerin kullanımı çok kolay, yapısı çok ince, uzun süre dayanıyor. Ufak bir ambalaj değişikliğine gitmişler, kutuyu açtığımda lensin jelatinin farklı renk gördüğüm için müşteri hizmetlerini 2 defa aradım. Her ikisinde de çok kısa sürede telefonum açıldı ve müşteri temsilcisi arkadaşlar oldukça kibar bir şekilde sorularıma cevap verdiler. Kaliteli hizmet konusunda çizginizi bozmadığınız için çok teşekkür ediyorum.
Arzu M.Mezuniyetime bir kaç gün vardı ve dalgınlığıma geldiği için geç sipariş vermiştim. Normalde bulunduğum konuma haftasonu araya girerse 1 haftada girmezse 4 günde falan geliyordu. Sipariş verirken altına küçük bir not yazdım 6sında gelmesi gerekiyor diye. Haftasonu da araya girmesine rağmen 3 günde gelmişti yani 1 iş günü içinde elime ulaştı. Sırf bu özelliğine bile 5 yıldız verilir.Neredeyse 4 yıldır bu siteyi kullanıyorum ve gayet memnunum.Biraz da lens hakkında bilgi vermek istiyorum. 4 yıldır bu siteyi kullandım ve 4 yıldır da hareli griyi istettim. Gözüm koyu kahverengi taktığımda makyaj olmazsa lens olduğu belli oluyor ama iki rimele orjinalmiş gibi gözüküyor. Lens yapısı biraz ince diğer lenslere göre çoğu kişi zorlansa da bence ince olması daha avantajlı. Gözü rahatsız etmiyor batma olmuyor. Tek sıkıntısı göz bebeğinin bulunduğu kısımı biraz küçük yapmışlar. Bu yüzden karanlık ortamda göz bebeğimiz büyüdüğü için biraz bulanık görüyoruz. Gün ışığında gayet normal ama sorun olmuyor
İlayda Y.Bu lens markasına uzun araştırmalarım sonucu bir yıl önce geçtim ve şu ana kadar hiçbir aksi durumla karşılaşmadım. 4 yıldır lens kullanıyorum ve her türlü markayı denedim nerdeyse. İncecik yapısı ve rahatlığıyla kesinlikle vazgeçilmezim biofinity. AYRICAAAA lensmarket sen nasıl bir nimetsin ya. Şehirdışına çıkacaktım ve son lensim lavaboya düşüp kayboldu. Çok acil lens sipariş ettim 11’de, istanbul be aynı semtte express lens kargo ile en geç 4e kadar gelmesini de rica edip notuma ekledim ve tam 4’te getirdiler lensi. İnanılmazsınız gerçekten, bayılıyorum size. İyi ki sizi buldum; uygun fiyat, kalite, hız. Vazgeçilmez bir firmasınız.
H. İ.25 yıldır lens kullanıyorum. Her zaman optikten alırdım. Pandemi sürecinde optiklerin kapalı olması nedeniyle mecburiyetten ilk kez internet üzerinden çok tereddüt ederek sipariş verdim. Siparişimi verdiğimde saat öğleden sonra 3 tü ve ertesi günü arifeydi. Kargonun bayramdan önce geleceğini hiç düşünmemiştim bile. Ertesi günü lenslerim elime geçti. Diğer bir tereddütüm de doğru numaraların gelip gelmeyeceğiydi. Hiçbir sorun yaşamadım. Sorunsuz ve müthiş hızlı bir şekilde teslim aldım. Çok teşekkür ediyorum. Bundan sonra hep güvenle alışveriş yapabileceğim bir site.
Burçin K.