Hem kişisel gelişim bir parçası olarak hem de çoğu meslek için okuma yapmak yaşantının vazgeçilmez bir parçasıdır. İyi bir okuma kalitesi yaşam standartların iyileşmesine yardımcı olur. Ancak okuma yaparken gözlerimizin de sağlığını gözetmemiz gerekir.
Okuma Yaparken Göz Sağlığını Korumak İçin Neler Yapılabilir?
➢ Okuma Yaparken Düzenli Molalar Verin
Okuma yaparken gözlerinizi dinlendirmek için kendinize mola saatleri belirleyin ve mümkünse bulunduğunuz ortamı değiştirerek gözlerinizi farklı nesnelere odaklayın. Böylece oluşabilecek göz yorgunluğunuzu engelleyebilir veya azaltabilirsiniz.
➢ Kitabı Göz Hizanızda Uygun Tutun
Okuma yaparken gözlerinizi ve boyun bölgenizi korumak için kitabı en doğru şekilde konumlandırarak göz hizanızda tutun. Böylece gözleriniz ve baş bölgeniz daha az yorulur.
➢ Göz Kırpma Sayınıza Dikkat Edin
Bir insan dakikada ortalama olarak 10 -15 kere göz kırpabilmektedir. Ancak okumaya odaklandığında bu rakam düşebilmekte ve gözlerde yorgunluk oluşabilmektedir. Bu nedenle kişi okuma yaparken de gözlerini kırpmalıdır. Göz kırpma sayısının düşmesi gözlerde kuruluk oluşturabilmektedir. Doktor onayı ile okuma yaparken göz kuruluğu hissederseniz ara ara göz damlası da kullanabilirsiniz.
➢ Uygun Aydınlatma Seçin
Okuma yaparken bulunduğunuz ortamın ışığının gözlerinizi yormayacak şekilde çok yoğun veya çok kısık olmamasına özen gösterin, bu sayede görüş konforunuzu daha uzun süre koruyabilirsiniz.
➢ Yazı Tipi Boyutunu Büyütün
Eğer bir ekran üzerinden okuma yapacaksanız yazı puntosunu görünür ölçüde kullanın. Yazı tipi boyutunu büyültmek gözleriniz için okumayı kolaylaştırır.
Bu içeriğin tüm hakları saklıdır. İzin alınmadan kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

Göz Kuruluğuna Dair Tüm Detaylar
Göz Kuruluğu Tedavisi Üzerine En Yeni Yöntemler
Gözyaşı Damlası ve Kontakt Lens

İlk defa lens kullanmaya başlayacağım buda ilk siparişim oldu alırken çok tereddüt ettim güvenememiştim ama lens market çok fazla ilgili bir sayfa kargom 2 gün içinde elime ulaştı 2 kutu sipariş ettiğim için solüsyonu hediye ettiler solüsyonun içinde lens kutusu da vardı almama gerek kalmadı şuan tekrardan lensimi gerekli eşyalarımı burdan almayı planlıyorum benim gibi tereddüt eden varsa kesinlikle tereddüt etmesin ben kesinlikle tavsiye ediyorum çevreme de tavsiye edeceğim lensi şuanda kullanmadım ama kullandıktan 1 hafta sonra yorumlarımı sizlerlen paylaşacagım
Şeyma Ö.Tedirgin olarak verdigim ilk siparisim sorunsuz bir sekilde elime ulasti.(herkes gibi tabiyki yorumlari okudum.konu sağlik ve bence en önemlisi göz olunca bir tık korkuyorsunuz) Hic tereddüt etmeyin derim.c.tesi mesai bitimi gectigim siparisim sali gunu elimdeydi.telefonla her aradigimda çözüm odaklı müsteri temsilcisi var o da okey.gelelim lense herhangi bir batma yanma kasinti vs sikayetim olmadi.kiii yapmamam gerek biliyorum uyumuslugum dahi var. uzak orta yakin görüş cok iyi.yakinda uzun sure bi seye odaklanirsam sadece birkac kez gözümü kırpma geregi duyuyorum.sonuc optiklerden cok cok ucuza guvenerek alabirsiniz.
Serpil Ö.Pazartesi sipariş verdim ertesi gün elimdeydi. Daha önceden kullandığım bir lensti zaten risk almamak adına tekrar aynı marka sipariş ettim. Bu sitede ilk siparişimdi hatta internetten ilk defa lens aldım fakat harika bir satın alma deneyimi yaşadım. Herhangi bir tereddütüm olmadı başta numaralar doğru mu acaba vs diye şüphe duydum ama lensler gelince ve deneyince tekrardan içim rahatladı.Ben geceleri de çıkarmadan kullanıyorum fakat göz yapısına göre değişebilir tabi ki beni rahatsız etmiyor. Lensmarket e Çok teşekkür ediyorum. Bir dahaki siparişlerimde kesinlikle tek tercih edeceğim adres.
Ceren İ.Yıllardır internet üzerinden çevrim içi alışveriş yapıyorum. Çok farklı siteler kullandım fakat müşteri ile ilgilenen daha iyi bir siteye denk gelmedim. Göz temel eğrim 8.40 idi fakat ben Biofinity kullanmak istiyordum. Daha uygun fiyata geldiği için yıllık satın almak istiyordum fakat gözümle uyum sağlamama durumunda mağdur olmak istemediğim için Lens Market ile yazılı iletişime geçtim. Üstünden çok fazla zaman geçmeden beni telefon ile aradılar. Henüz lensler tarafıma ulaşmadı. Ulaştığında deneyimlerimi de cevap olarak aktaracağım. 10 yılı aşkın süredir çevrim içi alışveriş yapmaktayım. İlk kez bir ürün için yorumda bulunuyorum. Aslında bu yorumum üründen ziyade Lens Market ve çalışanları için. Teşekkür ederim Lens Market.
Ferhat E.Öncelikle; ilk kez internetten lens alışverişi yaptım. Bir arkadaşımın önerisi ile öğrendim lens marketi. Başta pek tedirgin olsam da ürünler sıkıntısız ve hızlı bir şekilde elime ulaştı. Kargo biraz hasar görmüştü fakat bunun elbette satıcının problemi olduğunu düşünmüyorum. Ki zaten neyse ki ürünlerime zarar gelmemişti. Fiyat olarak optikçilerden daha uygunlar. 2 kutu alarak da lens solüsyonunu yarı fiyatına alma şansı elde ettim oradan da karlı çıktım. Doktorumun önerisiyle önceden Air Optix kullanıyordum fakat Acuvue günümüz ekonomisi nedeniyle daha makul göründüğünden dolayı Acuvue’a geçiş yaptım. Bu geçişi yapmadan önce buradaki yorumlardan da faydalandım. İnsanların çok memnun olduklarını okuyunca hiç tereddüt etmedim.Özetle bana çok fayda sağladınız Lens Market, teşekkürler :)
Zeynep S.Merhaba, lensmarkete çok teşekkür ederim. Umutsuz olduğum bir konuda bile yardımcı olup memnuniyetimi sağladılar. Çok ilgililer ve çözüm odaklılar. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Lenslere gelince daha once bosch and lomb pure vision 2 kullanmistim goruntu cok iyi olmasina ragmen 8.90 bc degeri nedeniyle bana kalin geliyordu ancak ozel zamanlarda birkac saatligine takip sonrasinda cikarma geregi duyuyordum. Sonrasinda acuve oasys aldim lens yok gibiydi cok rahatti fakat yakini bulanik goruyordum ve internetten arastirdigim kadariyla bu baskalarinin da basina gelmis. Air optik plus hydraglyde for astigmatizm lensimi 1 saat once taktim. Simdilik izlenimlerim netlik olarak puru vision 2 rahatlik olarak acuve den 1 tik kalin ama rahat.
Gökçe D.Lens Market A+++ kalitesi tartışılmaz ,koşulsuz müşteri memnuniyeti için ellerinden gelen bütün desteği sağlıyorlar. Satış ve sonrasında sabır ve ilgiyle yardımcı olmaya çalışıyorlar. Ürüne gelince daha önce de multifocal lens kullanmıştım ama çok memnun kalmamıştım. Yakın iyi olsa uzak yada uzak iyi olsa yakın performansı yeterli değildi. Bu marka da daha iyi performans aldım göz konforu oldukça iyi görüş için çok mükemmel diyemiyorum ama diğerlerinden daha iyi olduğu kesin. Lens konusu biraz kişinin göz yapısıyla alakalı ,farklı markaların ufak tefek farkları var size uygun olanı deneyerek bulmak gerekiyor. Numara aynı bile olsa gözün yapısına uyum sağlaması önemli. Uyum olmadığında batma yanma veya gözde kayma yapıyor sizde lens bana uygun değil diye düşünüyorsunuz.Ama uyumlu olan lensi bulduğunuzda bu konforu gözlükte asla bulamayacağınızı fark ediyorsunuz.Herkese dünyanın güzlelliklerini görebileceği ,sağlıklı ,aydınlık günler dilerim.
Cem N.Öncelikle benimle ilgilenen Esra hanıma profesyonel danışmanlarıyla hizmet verdiği için Lensmarkete teşekkür ediyorum.Acil ihtiyacım olduğunu söyledim ve aşırı hassasiyet gösteren Esra hanım dün verdiğim sipariş özenli bir şekilde paketlenmiş olarak bugün elime ulaştı Bu benim için extra önemli bir konu tanıdığım herkese mumnuniyetle önereceğim bir site olarak ajandama kaydedildi.Daha önce kullandığım bir marka olduğu İçin biliyorum çok rahat kullanımlı olan bir marka batma yanma kuruluk yapmıyor.Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.Lensmarket ailesi hepinize teşekkürler
Burcu G.ben lensten ziyade lens market hakkinda yorum yapmak istiyorum.lens kisiden kisiye ve markaya gore farkliliklar gosterebiliyor.yillardir lens kullanan biri olarak son 1 yildir bu lensi kullaniyorum ve baya memnun kaldim.deneme yanilma yoluyla doktorun verdigi numaralari farkli lens markalari kullanarak gozunuze hangisi uygunsa onu kullanabilirsiniz. Gelelim lens markete,bence yaptiklari isi layikiyle ve son derece profesyonelce yapiyorlar. Olmasi gerektigi gibi Türk halkina layik ve Türk halkinin bekledigi hizmeti her sekilde sunuyorlar. Musteri hizmetlerinin herbiri ayri ayri tatli dilli,nazik ve yardim sever. Musterilerine yardim edebilmek icin ellerinden geleni yapiyorlar. Hepsiyle ayri ayri gurur duyuyorum. Gerek yurtici gerek yurtdisi teslimatta ki hiza soyleyecek soz bulamiyorum, sanki ısik hizinda calisiyorlar. Kargosal problemler olabilir oda lens marketle bir ilgisi yok. Fiyatlar gayet uygun. Butun övgüleri fazlasiyla hak ediyorlar.Allah lens market patronuna ve calisanlarina hayirli,berketli ve bol kazanclar versin insallah.
Ayhan İ.