Stres yaşam deneyimlerine karşı fiziksel ve ruhsal doğal bir tepkidir. Stres, tehlikede olduğunuzu hissettiğinizde vücudunuzun ve zihninizin verdiği “savaş ya da kaç” tepkisidir.
İçindekiler
Stres Neden Olur ?
Özellikle büyük şehirlerde yaşayanlardan en çok duyulan kavramlardan birisi “zamansızlık” Tek tip insan yaratılma çabası ve herkesin her şeyi mükemmel yapması gerektiği algısı ile birleşince herkesin en yoğun hissettiği duygu stres ve yetişememek oluyor.
İşe yetiş, eve yetiş, çocuğun okuluna yetiş, tüm sosyal aktivitelere, ailelere, arkadaşlara derken liste uzayıp gidiyor ancak günlerin saatleri 24 olarak kalıyor. 😊
Trafikte kaldınız ve toplantıya yetişmemiz imkansız görünüyor, öylece oturup bir yandan trafiğin açılmasını umuyor bir yandan da geçip giden dakikaları sayıyorsunuz. Tam o sırada, beyninizdeki küçük bir kontrol kulesi olan hipotalamusunuz şu komutu göndermeye karar veriyor; Stres hormonları görev başına!
Bu stres hormonları vücudunuzun “savaş ya da kaç” tepkisini tetikleyen hormonlarla aynıdır. Kalbiniz hızla çarpıyor, nefesiniz hızlanıyor ve kaslarınız harekete hazır. Bu tepki, sizi acil bir durumda hızlı tepki vermeye hazırlayarak vücudunuzu korur. Eğer stres semptomlarınız sürekli olarak tetiklenirse devam ederse yaşadığınız stres sürekli hale gelirse o zaman sağlığınızı olumsuz etkileyebilir ve stres kronikleşebilir.
Stresle Nasıl Başa Çıkılır ?
Stresle başa çıkabilmek için, öncelikle kişinin stres anında kendisinde oluşan semptomları fark etmesi gerekir. Sizi stresli hissettiren belirli durumlardan kaçınmak ve sizdeki stres seviyesini arttırmak için özel çaba sarf eden insanlardan uzak durmanız gerekir. Aksi halde sağlığınızı riske atıyor olursunuz. Stres kaynağı insanlardan ve durumlardan uzak durmak, mental sağlığınızı güçlendirecektir.
Stresin Azı Karar Mı ?
Stresin tamamı kötü değildir elbet. Stres bize işi tamamlama motivasyonu sağlar ya da tehlike anında doğru tepkiyi vererek hareket etmemizi sağlar. Eğer hiç stres oluşmazsa muhtemelen sıfır tepki ile yaşamak gibi bir durum oluşur. Bize fayda sağlayacak kadar stres ise, hayatımızı kolaylaştırır ve bizi korur.
Tehlike anında beynimiz bize “savaş ya da kaç” komutunu verir. Tehlikeden uzaklaşmamız ya da tehlike ile savaşma kararını vererek iki eylemden birisini gerçekleştiririz.
Aşırı Stresin Belirtileri Neler ?
Stresin duygusal ve fiziksel olarak belirtilerini iki kategoriye ayırabiliriz. İlk olarak stresin duygusal etkilerini inceleyecek olursak;
Stresin Duygusal Etkileri;
- Huzursuz hissetmek,
- Endişeli, bunalmış ve gergin hissetmek,
- Hafıza zayıflığı,
- Karar almada zorluk,
- Konstantre olmakta zorlanmak,
Stresin Fiziksel Etkileri;
- Baş ağrısı,
- Baş dönmesi,
- Çene sıkmak ve diş gıcırdatması,
- Nefes darlığı,
- Yorgun hissetmek,
- Göğüs ağrısı,
- Hızlı nefes alma,
- Daha kolay hastalanma, ( soğuk algınlığı ve grip gibi)
- Anlık ya da uzun süreli görme kaybı.
Stresi Yönetmek İçin Neler Yapılabilir ?
- Düzenli olarak egzersiz
- Kaliteli uyku
- Sağlıklı beslenme
- Hobilerinize zaman ayırın, kendiniz için bir şeyler yapmayı unutmayın. 😊
- Ve en çokta her şeyin kaynağı stresi, her şeyin şifası mizah ile yenin.
Şimdilik bizden bu kadar, bu yazıyı okurken aklınıza stres kaynağı en az bir kişi geldiğine eminiz. 😊 Bu yazımızda stresten genel olarak bahsettiğimize göre, bizim asıl konumuz olan "Stresin Görme Üzerindeki Etkisi" yazısında görüşmek üzere.

Kış İçin Göz Bakım İpuçları
Kontakt Lens Hakkında Bilinmeyen 15 Gerçek
Göz Altı Morluğu

Alcon total 1 almıştım denedim 1 çiftini maalesef gözüme uyum sağlamadı hem battı hem odaklayamadı gözüm nesneleri ama arkadaşlar iade alıp alcon air optik hydraglade ile değişimini sağlayıp aradaki ücret farkını da iade ettiler.Acuuve de denemiştim daha önce gözümde naylon film hissiyatı yarattı ayrıca çok netlik sağlayan bir lenste değildi.Gözüme tek uyan,batmayan lens hydraglade zaten önceden de kullanıyordum diğer lensleri denemek istedim.Netlik mükemmel hiçbir lenste bu netliği rahatlığı yakalayamadım.Kayma problemi yok.Kısaca lens denemeden bulunmuyor başkasına uyan size uymayabiliyor.Lensmarketi çalışanlarına ayrıca çok teşekkürlerimi iletiyorum.Elinize emeğinize sağlık arkadaşlar…
Büşra E.2 yıldır bu lensi kullanıyorum oldukça memnunum. Sadece ilk etapta alışana kadar her lenste olduğu gibi alışma dönemi var. Alışveriş yapmadan önce bayağı araştırdım. Tereddüt ederek sipariş verdim ama tereddüt etmeme hiç gerek yokmuş. Sipariş ettikten sonra 2 iş günü içerisinde elime ulaştı. Ürünler bir kutu içerisinde hiçbir hasar görmeden elime ulaştı. Ürünler kapalı idi, doğru ürünler gönderildi. Dışarıdan alıma göre de fiyatı çok uygun. Sph kısmına miyop iseniz önüne eksi koyarak göz numaranızı, hipermetrop iseniz önüne artı koyarak göz numaranızı yazıp sipariş vermeniz yeterli. Doktorunuza her hangi bir zamanda muayene olup lens numaranızı biliyor olmanız yeterli. Eğer ilk defa lens kullanacaksınız lensleri gözünüzde deneyerek muayene eden bir doktora muayene olmanızı öneririm. Gözlük numarası ile lens numarası farklılık gösterebiliyor. Beklentimin çok üstünde hizmet verildi. Lens marketin bu hizmet kalitesini devam ettirmesini diliyorum.
Şerife S.ben lensten ziyade lens market hakkinda yorum yapmak istiyorum.lens kisiden kisiye ve markaya gore farkliliklar gosterebiliyor.yillardir lens kullanan biri olarak son 1 yildir bu lensi kullaniyorum ve baya memnun kaldim.deneme yanilma yoluyla doktorun verdigi numaralari farkli lens markalari kullanarak gozunuze hangisi uygunsa onu kullanabilirsiniz. Gelelim lens markete,bence yaptiklari isi layikiyle ve son derece profesyonelce yapiyorlar. Olmasi gerektigi gibi Türk halkina layik ve Türk halkinin bekledigi hizmeti her sekilde sunuyorlar. Musteri hizmetlerinin herbiri ayri ayri tatli dilli,nazik ve yardim sever. Musterilerine yardim edebilmek icin ellerinden geleni yapiyorlar. Hepsiyle ayri ayri gurur duyuyorum. Gerek yurtici gerek yurtdisi teslimatta ki hiza soyleyecek soz bulamiyorum, sanki ısik hizinda calisiyorlar. Kargosal problemler olabilir oda lens marketle bir ilgisi yok. Fiyatlar gayet uygun. Butun övgüleri fazlasiyla hak ediyorlar.Allah lens market patronuna ve calisanlarina hayirli,berketli ve bol kazanclar versin insallah.
Ayhan İ.Merhaba ortalama 10 yıldır lens kullanıyorum . Son 2 yıldır bu siteyi keşfettim . Aldığım hizmetin hızlı ve müşteri hizmetlerinin bu kadar sağlam çalıştıgi başka bir site daha tanımadım sayılır. Aktif olarak önerilen her lensi kullandım. B&L başta olmak üzere Biofinity , acuvue oasys, Air optix hydraglide , purevision HD2, nightandday gibi herşeyi kullandım . Şu ana kadar en memnun kaldığım lens bu oldu. Hava geçidinden ziyade şu geçişi nemlendirme oranı daha önemli benim için çünkü gözlerimde kuruma sıkıntım var . Benim gibi olanlar memnun kalacaktır . Tabi hiç bir zaman için hic bir ürün herkesi memnun edemez beni memnun etti umarım deneyenler de memnun olur.
Merve Ç.Merhaba, lensmarkete çok teşekkür ederim. Umutsuz olduğum bir konuda bile yardımcı olup memnuniyetimi sağladılar. Çok ilgililer ve çözüm odaklılar. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Lenslere gelince daha once bosch and lomb pure vision 2 kullanmistim goruntu cok iyi olmasina ragmen 8.90 bc degeri nedeniyle bana kalin geliyordu ancak ozel zamanlarda birkac saatligine takip sonrasinda cikarma geregi duyuyordum. Sonrasinda acuve oasys aldim lens yok gibiydi cok rahatti fakat yakini bulanik goruyordum ve internetten arastirdigim kadariyla bu baskalarinin da basina gelmis. Air optik plus hydraglyde for astigmatizm lensimi 1 saat once taktim. Simdilik izlenimlerim netlik olarak puru vision 2 rahatlik olarak acuve den 1 tik kalin ama rahat.
Gökçe D.Çok kaliteli bir firma. Solüsyonu ilaveten başka bir kutuya daha koymuşlar, mükemmel bir paketleme. Aylar önceki lens siparişimde sorun çıkmıştı üzerinden biraz zaman geçince yazdım ve ilgilendiler. İnanın firma sahibini, ortaklarını, çalışanlarını vs. Tanımıyorum. Sadece şunu belirtmek için yorum yapıyorum ki insanlar dürüst, ilgili ve kaliteli ürünleri pazarlayan böyle firmalardan alışveriş yapsın, böyle esnafların sayısı artsın ve böylelikle alıcılarda mağdur olmasınlar. Gönül rahatlığıyla lens ve solüsyon ihtiyaçlarınızı bu siteden temin edebilirsiniz.
Esra H.Gerçekten yorum yapmaya üşenirim, fakat Lens Market sonuna kadar övgüyü hakediyor, ilgi mükemmel, müşteri hizmetleri çok sistematik çalışıyor, 4. Kez ürün satın aldım hiç bir aksaklık yaşamadım. Siparişin ertesi günü, akşam üzeri elinize ulaşıyor. \nLenslere gelecek olursak, 3 senedir optikçimin tavsiyesi ile bu lensleri kullanmaya başladım ve haala da devam ediyorum. Gözümde lens olduğunu zaman zaman unutuyorum desem yeridir, o derece konforlular. Tabii ki bu konfor gözün yapısına göre değişiklik gösterebilir ama lens değiştirmeyi düşünüyorum, farklı bir lens denemek istiyorum diyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla deneyebilir. Mutlaka göz muayenesinden sonra, göz yapınıza göre lenslerinizi tercih ediniz.
Caner T.şeffaf renk lens dahil bir çok renkli lens deneyimleyen biri olarak yorum yapabilme tecrübesine sahip olduğumu düşünürek şunu söyleyebilirim starling gray rengini kullanıyorum kesinlik çok iyi bir lens batma kayma yırtılma gibi bir sorunla karşılaşmadım kesinlikle gözünüz kapalı alabilirsiniz kutudan iki adet lens çıkıyor starling gray daha çok maviye kayıyor rengi çok doğal bir görüntüsü var kendi göz rengim ela yeşil tonunu kullandım pek bir farkı olmadı şeffaf lens gibi durdu ama lensin rahatlığı gayet iyi tereddüt etmeden alabilirsiniz \nkeşke fotoğraf paylaş butonu olsa zaten LENS MARKET tartşılmaz çok iyi
Dicle A.Arkadaşlar size şöyle kesin bir bilgi vereyim. bu lensi yorumlara bakıp korkarak aldım ama BC değerimin 8.90 olduğu için bu lensi kullanmam gerekiyordu. diğer 8.6 olan lensler gözümde kuruluk yapıyordu. Yorumlar umudumu düşürdü ama 1 haftadır kullanıyorum ve BC değeri 8.90 olan arkadaşlar korkmadan alsınlar. Yorumlarda bahsedildiği gibi çok kalın değil Acuvue oasys ten bir tık kalın sadece.Netlik konusunda Acuvue 720p ise purevision2 1080p dir. Gözümde batma yanma hissi olmadı ama belki bunun sebebi BC değerimin 8.90 olmasından kaynaklı olabilir.Taktıktan 1saat sonra gözümde olduğunu unutup elimi burnuma götürüp gözlüğü düzeltme hareketini bile birçok kez yaptım. Sabah taktım ve saat gece 1 olmasına rağmen hala aynı netlikte ve herhangi bir yanma, batma, kuruluk ya da gözümü ağırlaştırması olmadı.BC değeri 8.90 olan herkes içi rahat bir şekilde alabilir ve lensmarket çalışanlarına teşekkür ediyorum. Kibarlıkları ve sorun çözmeleri çok iyiydi. İlk kez bir lense yorum yapıyorum, memnunum
Mehmet Ö.Lens market üzerinden 2 kutu lens aldım. Lensler gözümde kuruma yapıp battığı için lens marketi arayıp durumu anlattım .kullanmış olduğum lens dahil tüm hepsini iade edip yerine istediğim iki kutu lensi istediğim adrese gönderdiler.Lens market gerçekten mükemmel bir kurum.Biofinity hernekadar benim gözümü rahatsız etmiş olsada lensler garantili ve müşteri memnuniyeti ön planda.Kullandığım lensleri iade alıp inceleyeceklerini bildirdiler,bu gerçekten Türkiyede çok az kurumda gerçekleşebilecek bir durum.Hem biofinity hem de lens markete sonsuz teşekkür ederim,mükemmelsiniz.
Esra K.